گوناگون

کشت گندم آبی و دیم در 34 هزار هکتار از مزارع استان سمنان

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از کشت بذر گندم آبی در 27 هزار هکتار و گندم دیم در 7 هزار هکتار از مزارع استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سید امیر رضوی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به تعیین سطوح کشت برای رعایت الگوی کشت، شهرستان‌های میامی با 12800 هکتار کشت آبی دیم، شاهرود با 6865 و گرمسار با 4862 هکتار کشت گندم آبی بیشترین سطح را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: برای کشت گندم در سال جاری علاوه بر بذور خود مصرفی کشاورزان با رعایت بوجاری و ضد عفونی به 2020 تن بذور گواهی شده احتیاج است که 1022 تن آن در استان تولید شده و برای حمل مابقی بذور مورد نیاز از خارج استان توسط بخش خصوصی اقدام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان افزود: برای کشت گندم در سال زراعی جاری 14 هزار تن انواع کود اوره، فسفاته و پتاسه به شهرستان‌ها تخصیص داده شده است.

رضوی یادآوری کرد، کار کشت گندم در استان در مناطق سردسیر از اوایل مهرماه شروع شده و تا اواخر آذرماه در مناطق گرمسیر پایان خواهد یافت.

وی هم‌چنین گفت: پیشتاز، سایونز، کویر و الوند از ارقام عمده گندم آبی و کوهدشت، آذر 2 و زاگرس از ارقام عمده گندم دیم قابل کشت سال زراعی جاری هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا