گوناگون

کفاشیان:‌ کی‌روش را می‌خواهیم

389247 409رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا شایعه حضور کی‌روش در آفریقای جنوبی مطرح شد، گفت:‌ این شایعه است و او هم علاقه‌ای ندارد که آنجا برود.

به گزارش فارس، علی کفاشیان در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: مقابل آرژانتین ما چهره اصلی خودمان را به جهان نشان دادیم. من هم از این بابت خیلی خوشحالم و امیدوارم مقابل بوسنی نتیجه بگیریم و صعود کنیم.

وی ادامه داد: قبل از بازی با آرژانتین، ایران را دست‌کم می‌گرفتند و پیش‌بینی دریافت گل‌های زیاد را می‌کردند، اما دیدید وقتی آرژانتینی‌ها به ما گل زدند آنها حتی از خوشحالی گریه کردند. مسئولان فیفا هم به ما تبریک گفتند، اما از ناداوری هم ناراحت بودند.

کفاشیان در مورد اینکه آیا بعد از این بازی پیشنهادی برای بازی با تیم ملی ایران به فدراسیون فوتبال رسیده است، گفت: بله پیشنهادهایی از تیم‌های آسیایی از جمله ژاپن و کره داشتیم. الان تیم‌های بزرگی هستند که می‌خواهند با ما بازی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: استرالیا هم پیشنهاد داده با ما بازی کند اما قطعا بر تعداد این تیم‌ها افزوده خواهد شد. قبل از این چهره‌های برتر خودشان را مطرح می‌کردند اما در حال حاضر تیم‌هایی مثل ایران توازن را بر هم زده‌اند. امیدوارم بتوانیم از این فرصتی که جام جهانی به ما داده نهایت استفاده را ببریم. آینده ما برای چهار سال آینده خوب خواهد بود و امیدوارم با کادر فنی خوب به همین شکل به کارمان ادامه دهیم.

کفاشیان در خصوص اینکه  آیا از وی حمایت خواهد شد تا بتواند کی‌روش را حفظ کند، تصریح کرد: فکر می‌کنم حتما این حمایت خواهد شد چون حفظ کی‌روش خواسته مردم است. حتی ایرانی‌های حاضر در برزیل هم اینجا از ما می‌خواهند کی‌روش را حفظ کنیم.

وی در مورد اینکه چرا شایعه حضور کی‌روش در آفریقای جنوبی مطرح شد، گفت:‌ این شایعه است و کی‌روش هم علاقه‌ای ندارد که آنجا برود. گزینه اول کی‌روش ایران است و ما هم گفته‌ایم که او مورد تأیید ماست. گزینه اول کی‌روش ایران است و قبلا هم با او مذاکره کرده‌ایم. گفته‌ایم از همه نظر او را تأیید می‌کنیم و شرایط را برایش فراهم می‌کنیم و فقط بحث مالی مطرح است که باید با او صحبت کنیم و مشکلش را حل کنیم. از همه نظر او مورد تایید ماست پس باید شرایطی فراهم شود که در زمینه‌های مالی هم با کی‌روش مشکلی نداشته باشیم.

کفاشیان ادامه داد: اگر بخواهیم قرارداد کی‌روش را تمدید کنیم برای 6 ماه و کوتاه‌مدت نیست بلکه می‌خواهیم تا بعد از جام جهانی بعدی او را در اختیار داشته باشیم و باید 3 ساله با او قرارداد ببندیم. الان کی‌روش بیش از سه سال است که با این تیم کار می‌کند و خیلی خوب تیم را می‌شناسد.

وی در خصوص اینکه آیا با این وضعیت کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا حفظ خواهد شد یا خیر، گفت:‌ ما اگر بخواهیم یک فرد خارجی جدید بیاوریم زمان خواهد برد تا مربی خارجی با جو آشنا شود. کی‌روش برای جام ملت‌ها برنامه هم داده است. در نهایت ما امیدواریم که به مذاکرات ادامه دهیم و بماند. کی‌روش خواسته‌هایی دارد و خواسته‌هایش هم به قول معروف فرست کلاس و تمام حرفه‌ای است. حفظ او از نظر هزینه‌ها یک بخش است و یک بخش هم خواسته‌هایش است که فدراسیون فوتبال به تنهایی توان برآورده کردن آنها را ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود:‌ باید بهترین هزینه‌ها را انجام دهیم. فدراسیون 18 تیم ملی دارد و من امیدوارم حمایت از فدراسیون انجام شود و کی‌روش را حفظ کنیم.

وی در مورد اینکه با توجه به اینکه برخی از ایرانی‌ها اعتراض کردند اقلام حمایتی از تیم ملی از جمله تی‌شرت به دستشان نرسیده است؛ آیا برای دیدار با بوسنی برنامه‌ خاصی اندیشیده‌ شده است، گفت:‌ فکر می‌کنم که این اقلام در دسترس نبود. هنوز هم اقلام زیادی در اختیار داریم. از همه ایرانی‌ها هم که آمدند باید تشکر کنم چون فضای خوبی به ما دادند. در مورد اقلام فرهنگی هم این آمادگی را داریم تا به همه هواداران آنها را بدهیم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا به مرحله حذفی صعود خواهیم کرد، گفت:‌ تا الان بچه‌ها کارهای بزرگی انجام داده‌اند و من امیدوارم با صعود آنها هم چیز تکمیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا