گوناگون

کلاهبرداران چدنی در قم دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی قدمی اظهار داشت: در پی دریافت یک فقره نیابت قضایی از شهرستان نجف آباد اصفهان با موضوع توقیف اموال و دستگیری متهمان کلاهبرداری خرید و فروش بار چدن به ارزش 16 میلیون تومان، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه با انجام تحقیقات گسترده، هر دو متهم که اهل یکی از استان‌های غربی و مرکزی کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان قم این افراد که 6 و 4 فقره سابقه کیفری دارند قصد فروش حدود 21 تن بار چدن داشته که دستگیر شدند.

قدمی اضافه کرد: متهمان با جعل کارت ملی و ثبت نام خط تلفن همراه ضمن شناسایی انبارهای ضایعات چدن جهت خرید بار به متصدی انبار مراجعه و با معرفی خود با عناوین جعلی پس از بارگیری ضایعات جهت توزین بار به همراه راننده محل را ترک و بدون پرداخت وجه متواری و بار مربوطه را در استان‌های تهران و قم زیر قیمت به فروش می‌رساندند.

رئیس پلیس آگاهی قم با اشاره به شناسایی سه تن دیگر از شکات، گفت: کلاهبرداران پس از اعتراف به بزه انتسابی و انجام سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و در ‌‌نهایت راهی زندان شدند.

هشدار پلیس فتا در خصوص آگهی‌های اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان قم در خصوص کلاهبرداری به شیوه آگهی‌های اینترنتی هشدار داد.

سرهنگ حسن محمد رضایی گفت: سودجویان با سوء استفاده از اعتماد مردم با استفاده از آگهی‌های فروش موبایل اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: این مجرمان با درج آگهی‌هایی مبنی بر فروش تلفن همراه کارکرده از فرد قربانی تقاضای پرداخت وجه مورد نظر کرده و پرداخت این پول معمولاً به صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه‌های عابر بانک و یا به وسیله پرداخت اینترنتی صورت می‌گیرد و فرد، مبلغ مورد نظر را کارت به کارت می‌کند.

وی گفت: در این شیوه فرد کلاهبردار به با تغییر زبان از فارسی به انگلیسی، رمز دوم فرد قربانی را تغییر داده و اقدام به برداشت وجه می‌کنند.

سرهنگ محمد رضایی اضافه کرد: در یکی دیگر از این روش‌ها کلاهبرداران از افرادی که در سایت‌های آگهی خریدگوشی پیغام خرید می‌گذارند با آن‌ها تماس گرفته و با اذعان به اینکه‌‌ همان گوشی را با قیمت ارزان‌تر می‌فروشند پس از ارائه اطلاعات جعلی و دریافت وجه از مالباخته یک جعبه خالی برای وی می‌فرستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا