گوناگون

کمبودهای دارویی در همدان کمتر از 10 قلم دارو است

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله موسوی بهار ظهر یکشنبه در جلسه شورای ادرای استان همدان گفت: تابستان گذشته در استان همدان یک سری کمبودهای دارویی وجود داشت که امسال طی این چند ماه کمبودها برطرف شده و به زیر 10 قلم دارو رسیده است.

وی با بيان اينكه دولت يازدهم در اواخر سال 92 كمبود داروها در كشور را از 200 قلم به 10 قلم در سال جاري رساند، بيان داشت: دولت يازدهم در مجموعه حوزه بهداشت و درمان برنامه ريزي هاي خوبي داشته كه امور مرتبط با حوزه درمان از فردا عملياتي مي شود.

وي اظهار داشت: امسال بودجه خوبي توسط وزارت بهداشت و درمان به منظور بازسازي، بهسازي و نوسازي مراكز بهداشتي، درماني و درمانگاه هاي روستايي در نظر گرفته شده كه در اولين مرحله بخشي از سهم استان براي 9 خانه بهداشت روستايي واريز شد.

موسوي بهار با بيان اينكه دولت يازدهم دولتي عملگراست، افزود: در فصل درمان نيز برنامه ريزي هاي نظام سلامت انجام شده و بودجه عظيمي براي اين حوزه در نظر گرفته شده كه اميدواريم با اجراي اينگونه سياست ها مردم طعم شيرين خدمت را بچشند.

وي در ادامه افزود: در حال حاضر 40 تا 50 درصد هزينه هاي درمان بر مردم تحميل مي شود كه با آغاز طرح تحول در نظام سلامت و در صورت ارجاع بيمار از سوي پزشك متخصص، تنها 5 درصد هزينه ها توسط بيمار پرداخت می شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان ادامه داد: با اجراي اين طرح سطح درآمد پزشكان مستقر در مناطق محروم افزايش مي يابد و اين امر سياستي به منظور نگه داشت پزشكان در مناطق محروم است.

وي ضمن اشاره به برنامه هاي طرح تحول نظام سلامت، گفت: اين برنامه ها شامل ارتقای كيفيت خدمات و ويزيت، ارتقاء كيفيت هتلينگ بيمارستانها شامل يكپارچه سازي كمي و كيفي خدمات، حمايت از بيماران صعب العلاج، خاص و نيازمند، ترويج زايمان طبيعي و كاهش هزينه هاي بستري است.

موسوي بهار همچنين تراكم بيش از حد بيمار در مراكز دانشگاهي، نگراني در مورد ارائه فعاليت بخش هاي خصوصي، ارجاع بيمار براي خدمات تشخيص درمان به دانشگاه هاي قطب و كمبود نيروي انساني را از جمله چالش هاي اجراي اين طرح عنوان كرد.

وي در پایان اظهار داشت: با اجراي اين طرح، ويزيت بيمارستانهاي دولتي بدون افزايش سهم بيمار، برابر با ويزيت بيمارستانهاي خصوصي مي شود و مابقي افزايش سهم از حساب يارانه ها جبران مي شود. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا