گوناگون

کمبود نقدینگی و دغدغه حفظ اشتغال واحد های صنعتی و تولیدی مازندران

81220036 5793591

ˈ علی کارنامی ˈ عصر یکشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال مازندران به مشاغل خانگی ،ایجاد فرصت های شغلی و خوداشتغالی اشاره کرد و افزود: تا کنون 82طرح که بیش از 60درصد پیشرفت فیزیکی دارند برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

وی اضافه کرد: برای تامین سرمایه در گردش و استفاده از ظرفیت های خالی واحد های فعال تولیدی و صنعتی استان نیز تسهیلات در نظر گرفته شده است.

بابایی به عملکرد دبیر خانه تخصصی اشتغال در زمینه مشاغل خانگی و خوداشتغالی اشاره کرد و بیان داشت: امسال 175میلیارد تومان تسهیلات برای خوداشتغالی تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه در سه ماه امسال نیز برای یک هزارو 898نفر شغل ایجاد شده است، بیان داشت: یک هزارو 40نفر حدود 40میلیارد تومان در قالب تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی دریافت کردند.

وی بیان داشت: سهم تعهد ایجاد فرصت های شغلی مازندران در سال گذشته 34هزار نفر بوده است که برای 32هزارو 28نفر شغل پایدار ایجاد شده است.

بابایی خاطر نشان کرد: کمیته امداد، بهزیستی ،جهاد کشاورزی ،فنی حرفه ای ، فرهنگ و ارشاد ، میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ، صنعت و معدن و بنیاد شهید از سازمان هایی هستند که تسهیلات را در قالب مشاغل خانگی و خود اشتغالی به جامعه هدف پرداخت می کنند.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان داشت: پارسال هفت هزارو 511نفر بیش از 72میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی دریافت کردند.

مازندران با نرخ بیکاری یازده و هشت درصد ( 8/11درصد ) بیش از 116هزار نفر بیکار دارد.

استان مازندران سه میلیون و 170هزار نفر جمعیت دارد.ک/2

2585/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا