گوناگون

کمک 70 میلیاردی مردم ایران برای بازسازی عتبات عالیات/ معرفی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر،مسعود شوشتری عصر سه شنبه در مراسم معرفی رئیس جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی افزود:  مردم استان مرکزی  نیز کارنامه موفقی در بازسازی عتبات عالیات دارند که  این امر بیانگر تلاشهای صورت گرفته در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان است.

وی اضافه کرد: عملکرد موفق این استان در ساخت ضریح عبدالله مجاب توسط کمک های مردمی استان و بدون حمایت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون تومان که در نوع خود پروژه ای بی نظیر است بیانگر این مهم است.

شوشتری با اشاره به توانمندیهای موجود در استان مرکزی و عشق و علاقه مردم این خطه به عتبات عالیات گفت: استان مرکزی باید سهم خویش در بازسازی عتبات عالیات و پروژه های ایران در عراق را افزایش دهد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به اجرای پروژه های اجرایی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در عراق گفت: تا کنون 2 هزا ر میلیارد ریال پروژه در عتبات عالیات عراق اجرا و به بهره برداری رسیده است.

توسعه حرم امام علی (ع) بزرگترین پروژه عمرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق

وی گفت: توسعه حرم امام علی (ع) بزرگترین پروژه عمرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق است که طی آن حرم مطهر این امام بیش از 200 هزار متر مربع وسعت می یابد که از این مجموع 100 هزار متر مربع را  فضای زیارتی و 100 هزار متر مربع را فضای غیر زیارتی شامل می شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به اجرای پروژه توسعه حرم امام حسین (ع) گفت: این پروژه نیز از پروژه های بزرگ ستاد است که از خیمه گاه به سمت تل زینبیه و از تل زینبیه به سمت حرم امام حسین(ع) اجرا می شود.

شوشتری یادآور شد: گنبد جدید حرم امام حسین (ع) نیز با هدایای مردمی به ارزش 200 میلیارد ریال احداث شده  است و آماده نصب بروی گنبد قدیمی است که به دلیل مسقف شدن حرم امام و مسدود شدن چشم انداز گنبد نورانی آن حضرت آن نمای قبل را از دست داده بود.

وی  با بیان این که ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در سال 1382 همزمان با سقوط صدام و رژیم بعثی عراق تاسیس شد و با جمع آوری کمک های مردمی به مرمت، بازسازی و توسعه حرم امامان(ع) مدفون در عراق می پردازد گفت: تا کنون  یکصد و 80 بنای متبرکه در آستان مقدس حضرت امام علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع)، حرمین شریفین عسگریین(ع) ، جوادیین(ع) و شهر مصیب احداث شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشوریادآور شد: بازسازی و نوسازی گنبد، ضریح و مرمت سنگ داخل حرم حضرت امام جواد (ع) ، حضرت امام علی (ع) ، حضرت امام حسین (ع) و حضرت امام حسن عسگری (ع) از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران به پایان رسیده است

همه مدیران امانتداران نظام جمهوری اسلامی اند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز در این جلسه گفت: همه مدیران امانتداران نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: باید با عزم و اراده جدی در حوزه علمی، فرهنگی، محیط زیست، اقتصاد مقاومتی، رشد اجتماعی و رشد سیاسی را در کشور واستان دنبال کنیم.

وی با اشاره به آرامش سیاسی حاکم در استان مرکزی گفت: خوشبختانه برخی دغدغه های سیاسی و جناحی در استان مرکزی وجود ندارد و تمام تلاش ما این است تا اجازه ندهیم به حواشی سیاسی در جامعه دامن زده شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که اقتصاد مقاومتی مسئله اصلی پیش روی کشور و استان مرکزی است افزود: اجازه نمی دهیم برخی حاشیه های سیاسی مارا از مسیر اصلی خود که همان حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و کسب قدرت و یکپارچگی در مذاکرات 1+5 است خارج کند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که چالش های سیاسی و … به نفع کشور و استان نیست افزود: باید شرایطی فراهم کنیم تا همه در سایه آرامش سیاسی و اقتصادی زمینه حل مشکلات را فراهم کنیم.

وی در ادامه با گرامیداشت نیمه شعبان و ایام تولد امام زمان(عج) بر ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم تا جریان انحرافی فرهنگ  مهدویت و انتظار را کمرنگ کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم مهدی زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استانداری مرکزی به عنوان رئیس جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی معرفی و از خدمات هوشنگ بازوند رئیس پیشین این ستاد تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا