گوناگون

کیفی سازی مدارس رویکرد اصلی آموزش‌وپرورش گیلان است

مهدی حاجتی شامگاه یکشنبه در نشستی خبری که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گیلان برگزار شد، افزود: ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت با محوریت مردم، عملیاتی کردن بودجه در مدارس، ارتقا و توانمندسازی مدیران مراکز آموزشی و مدیریت غیرمتمرکز در اولویت برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

وی با بیان اینکه رسالت وزارت آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی خلاق، ماهر و متخصص است، اظهار داشت: هم اکنون 390 هزار دانش آموز که 48 درصد آن را دختران و 52 درصد آن را پسران تشکیل می دهند، زیر نظر 33 اداره این وزارتخانه در سطح گیلان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: دانش آموزان گیلان در پنج هزار و 781 مدرسه که شامل 19 هزار و 453 کلاس درس بوده به کسب علم می پردازند این در حالیست که 29 هزار و 853 دانش آموز یعنی 14.02 درصد آنها در مدارس غیرانتفاعی استان تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه میزان تحصیل دانش آموزان گیلان در مدارس غیرانتفاعی چهار درصد بیشتر از میانگین کشوری است، گفت:هم اکنون 30 هزار و 561 نفر نیروی شاغل زیرپوشش این اداره کل قرار دارند که 26 هزار و 239 نفر آنها در مدارس استان مشغول به خدمت هستند.

حاجتی با اشاره به اینکه 14 هزار و 970 نفر از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش گیلان را بانوان تشکیل می دهند، افزود: این میزان 57.06 درصد کل نیروهای شاغل در استان را شامل می شود که در مقایسه با آمار 11 هزار و 269 نفری مردان یعنی42.9 درصد در سطح بالاتری قرار دارد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این 18 هزار و 462 نفر از شاغلان آموزش و پرورش استان که معادل 60.4 درصد است دارای تحصیلات در مقطع کارشناسی هستند که 56درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: همپنین سه هزار و 18 نفر از شاغلان این سازمان تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر دارند که 9.87 درصد از مجموع کارکنان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر 14.3 درصد دانش آموز یک معلم خدمات آموزشی و پرورشی ارائه می دهد، گفت: در حال حاضر 14 هزار و 869 معلم سابقه ای بیش از 20 سال دارند که 48 درصد آنها طی 10 سال آینده بازنشسته می شوند.

حاجتی با تاکید بر اینکه سه هزار و 272 معلم که 10.54 درصد را شامل می شود که در طول سه سال آینده بازنشسته خواهند شد، افزود: ماهانه 50 میلیارد تومان حقوق و دستمزد به کارکنان این سازمان بزرگ گیلان پرداخت می شود که 98.06 درصد اعتبارات را دربر می گیرد و تنها 1.04 درصد از آن عمران، تعمیر کلاس های درس، برگزاری همایش ها و سایر موارد می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون 42 پایگاه ثابت در استان اوقات فراغت دانش آموزان را بهینه می کنند و این در حالیست که شعار امسال در برگزاری کلاس های ساماندهی اوقات فراغت ” هر دانش آموز یک مهارت” با رویکرد کارآفرینی و آموزش مدیریت اقتصاد مقاومتی به دانش آموزان است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا