گوناگون

گسترش عدالت و ولایت مداری مهمترین فلسفه غدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جمال یاری عصر یکشنبه در همایش دهه ولایت افزود: روز عيد غدير خم يکي از اعياد بزرگ مسلمانان بويژه شيعيان است.

وی همچنین گسترش عدالت و ولایت مداری را مهمترین فلسفه غدیر دانست و اظهارداشت: عید غدیر یکی از وقایع بزرگ در تاریخ اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت:  مسئله غدیر تنها یک مسئله تاریخی نیست بلکه نشانه ای از جامعیت و آینده نگری اسلام بوده است.

وی در ادامه تربیت بر اساس فرهنگ غدیر را یک ضرورت و وظیفه دینی و اسلامی دانست و  افزود: واقعه غدیر نباید تنها در یک روز از سال یادآوری و گرامی داشته شود.

یاری تصریح کرد: از فرهنگ غدیر باید به عنوان یک سرمشق و ایده در اشکال و موضوعات مختلف در تمامی طول سال و در تمامی عرصه های فرهنگی و اجتماعی زندگی درس آموخت.

وی گفت: در جامعه دینی و اسلامی به مسئله غدیر و اهمیت این مهم در تکمیل دین و حفظ بشریت در دانشگاه ها و مراکز آموزشی به عنوان یکی از ارکام و اصول مهم دینی و حکومتی باید توجه ویژه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ارزش و اهمیت واقعه غدیر در دین اسلام افزود: واقعه غدیر واقعه ای بسیار ارزشمند و با اهمیت است.

وی افزود: عید غدیر، عید ولایت، رهبری، اکمال دین و اتمام نعمت الهی بر بشر است.

یاری تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از واقعه غدیر است و  همه باید در گرامیداشت هرچه باشکوه تر این عید تلاش کنند.

وی اضافه کرد:  سیره امام علی (ع) باید در تمام امور سرلوحه کارها باشد تا شخصیت والای آن حضرت الگوی جوانان قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یادآورشد: واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی خاصی در تاریخ اسلام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا