گوناگون

گشایش 30 نمایشگاه در گالری‌های پایتخت همزمان با نیمه شعبان

به گزارش خبرنگار مهر، روز جمعه 23 خردادماه یکی از شلوغ ترین روزهای تابستان سال جاری برای گالری های تهران است و افتتاح بیش از 30 نمایشگاه مختلف در این گالری ها همزمان با نیمه شعبان  بر رونق هر چه بیشتر این نمایشگاه ها اضافه می کند.

گالری محسن

گالری محسن فردا جمعه 23 خردادماه میزبان نمایشگاهی گروهی با عنوان «دیوار سفید نفس» خواهد بود. در این نمایشگاه که با موضوع آلودگی هوای تهران شکل گرفته است، گروه نفس تلاش می‌کند، وظیفه شهروندی هر فرد را یادآوری کند و در فرایند راه حل‌یابی‌ به کمک بگیرد.

این نمایشگاه تا ۲۷ خرداد از ساعت 16 تا 21  در گالری محسن به نشانی خیابان ظفر، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، انتهای بلوار شرقی به نشانی برپاست.

گالری ایده

مارکوس وایزیک معاون دانشگاه هنر باهاوس آلمان و یکی از شناخته شده ترین هنرمندن گرافیک اروپا است که قرار است امروز پنج شنبه 22 خردادماه نمایشگاهی از آثارش را در گالری ایده برپا کند.

در این نمایشگاه، آثار گرافیکی وایزیک شامل پوستر، طراحی لوگو و دیگر طراحی های او به نمایش درخواهد آمد.

وایزبک که برای مذاکره همکاری میان مدرسه باهاوس و مدرسه هنرهای ایده به ایران سفر کرده است، علاوه بر نمایشگاه آثار خود قرار است در یک کارگاه آموزشی در مدرسه ایده نیز حضور پیدا کند. این کارگاه روز شنبه 24 خردادماه از ساعت 9 تا 17 در مدرسه ایده برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار مارکوس وایزبک ساعت 16 امروز پنج‌شنبه 22 خردادماه افتتاح می شود و تا پایان خردادماه در گالری ایده واقع در خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، خیابان 18شماره 26 ادامه دارد.

گالری آن

«دست بگیر دست بکش» عنوان نمایشگاهی از آثار پرهام تقی اف است که فردا جمعه 23 خردادماه در گالری آن گشایش خواهد یافت.

تقی‌اف در سال‌های اخیر چندین مجموعه عکس و ویدئوهایش را که در آن به نوعی به ذات اشیاء و مفهوم بدن می‌پردازد، در گالری آن به نمایش گذاشته است.

«بنیان نگارستان آن» نیز 23 خرداماه میزبان نمایشگاه عکس فلاش‌لایت ریما اسلام مسلک با عنوان «فراموشی» خواهد بود. این دو نمایشگاه تا 4 تیرماه در گالری آن واقع در خیابان ونک، خیابان سئول، شماره ۴۴ برپاست.

گالری سیحون

گالری سیحون روز جمعه 23 خردادماه میزبان نمایشگاهی گروهی از آثار هنرمندان آمریکایی و ایرانی است. این نمایشگاه که با عنوان « نیویورک به تهران/ تهران به نیویورک» برپا می شود شامل آثار 33 هنرمند نیویورکی و 3 هنرمند ایرانی است.

حافظ روحانی در مقدمه این نمایشگاه نوشته است:

مي گويند زماني كه پادشاهان هخامنشي مي خواستند تمام عظمت خود و امپراتوري شگفتشان را به رخ ممالك تابعه بكشند، از معماران، حجاران و هنرمندان همان  اقوام تابعه استفاده كردند تا بزرگ ترين بناي تلفيقي جهان را در تخت جمشيد بنا كنند. هنر هيچ گاه مرز نشناخت، حتي در اوج جنگ، موتيف هاي بصري، قلم گذار يها، رنگها يا سبك ها از ميان دستان هنرمندان لغزيدند و به آثار همپالكي ها در سرزمين دشمن راه يافتند. مي گويند هنرمندان كودكاني هستند كه هيچگاه دست از بچگي كردن برنمي دارند، چون همه به يك كار مشغولند كه بزرگسالان هنرش مي نامند و كودكان بازي.

اين نمايشگاه مبادله هنر بين تهران و نيويورك است. آثار 33 هنرمند نيويوركي در تهران و آثار 3 هنرمند ايراني در نيويورك همزمان به نمايش در خواهند آمد چون هنرمندان همه دارند همان يك كار را مي كنند. اين آثار در غياب هنرمندان به نمايش درمي آيند چون اين آثارند كه سخن مي گويند و چون اين نقشها هستند كه نشان مي دهند چگونه توپي پلاستيكي، بي هوا از اين حياط به حياط خانه ما افتاد.

این نمایشگاه تا 4 تیرماه در گالری سیحون برپاست.

گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 واقع شده است.

گالری هفت ثمر

هانا کامکار چهارمین نمایشگاه عکاسی خود را روز جمعه 23 خردادماه در گالری هفت ثمر برپا خواهدکرد. این نمایشگاه  با عنوان «دیگران» شامل 27 قطعه عکس در ابعاد مختلف است که کامکار آنها را در سه نسخه ارائه کرده است. گفته می شود که او قصد دارد این آثار را در سلیمانیه عراق نیز به نمایش بگذارد.

این نمایشگاه تا 28 خردادماه در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ برپاست.

گالری شماره یک نیاوران

نمایشگاهی از آثار مجسمه سازی شاگردان پرویز تناولی روز جمعه 23 خردادماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت. در این نمایشگاه یک اثر تازه از پرویز تناولی نیز که با استفاده از مواد بازیافتی ساخته است، رونمایی خواهد شد.

آتنا اخوان، علیرضا آمدی، کورش آمری، فریش البرزکوه، سهیلا ایلدار، امیرآذر، مصطفی اسماعیلی، مهروز بلادی، سوگل جمعدار، پگاه حاجی محمدی، ترانه خانجانی، سارا رزمی، علیرضا رسول زاده، رضا شبان، نیلوفر صالحی، لیلی طاهری، مریم طبایی، آیه قاسمی، شاهین قاسمی، شبنم قفقازی، امیر موسوی زاده، علی موسوی زاده، زهرا محسنی و نریمان نخجیری از هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه ارائه می شود.

این نمایشگاه تا 6 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران ادامه دارد.

در گالری دیگری از فرهنگسرای نیاوران نمایشگاهی از عکس های علی اکبر ولدبیگی با عنوان «زمینی که بود» روز جمعه 23 خردادماه گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه شامل 20 قطعه عکس است که به موضوع بررسی آثار تاریخ تمدن ایران در فرهنگسرای نیاوران می پردازد. عکس های این نمایشگاه درجریان سفرعلی اکبر ولد بیگی به کشورهای سوریه ،ترکیه ، ترکمنستان ، ازیکستان در خلال سال های 2008 تا 2011 میلادی تهیه شده و تاریخ تمدن ایران را از هزاره سوم تا قرن هشتم هجری روایت می کند.

این نمایشگاه تا 30 خردادماه ساعت 10 صبح تا 20 و ایام تعطیل  نیز از ساعت 14 میزبان علاقه مندان است.

گالری شماره 6

گالری شماره 6 روز جمعه 23 خردادماه را به نمایش عکس های آکو سالمی اختصاص داده است. سالمی از جمله عکاسان مطبوعاتی است که در این نمایشگاه آثارش را با استفاده از تلفن همراه عکاسی کرده است.

«پرسه های ذهن مربعی» عنوان این نمایشگاه است که تا 6 تیرماه در گالری شماره 6 به نشانی خیابان میرزای شیرازی کوچه بیستم پلاک 2 برپاست.

گالری ساربان

سعید لزرجانی، روز جمعه 23 خرداد ماه مجموعه ای از آثار حجمی و مجسمه های خود را به گالری ساربان می برد.

این نمایشگاه با عنوان « مجسمه های پنهان» شامل 23 اثر این هنرمند است که با استفاده از شاخه و ریشه‌های درختان ساخته و در ادامه مجموعه مجسمه‌های کشف شده اوست که سال 91 در همین گالری به نمایش درآمد.

این آثار تا 2 تیرماه در گالری ساربان باقی خواهد ماند و علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

گالری خاک

گالری خاک روز جمعه 23 خردادماه به استقبال نمایشگاه تابستانی خود خواهد رفت.در این نمایشگاه آثاری از محسن وزیری مقدم، غلامحسین نامی، بیتا فیاضی، مهدی حسینی، مهران علمی نیا، علی نصیر، کامبیز صبری، نرگس هاشمی، شهلا حسینی، حامد رشتیان، مهسا کریمی زاده و بنیامین توکل به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه تا 18 تیرماه در گالری خاک دایر است.

گالری خاک در خیابان شریعتی، دو راهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا واقع است.

 

IMG11371691

گالری آریا

گالری آریا نیز امروز پنج شنبه  22 خردادماه میزبان نمایشگاه گروهی مجسمه با عنوان «آنک» است. در این نمایشگاه آثاری از بیژن اسدی، شیوا نوری وزیری، نیما جراح‌باشی، نازلی پورشیرمحمد، کیمیا قادری، تهمینه میرمطهری، میرعماد و محسن رافعی به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه مندان در ایام برپایی نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ۱۶ تا ۲۰ می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری آریا در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از سه‌راه بهشتی (عباس آباد)، کوچه زرین، پلاک۱۰ واقع شده است.

گالری شکوه

گالری شکوه نیز روز جمعه 23 خردادماه پذیرای نمایشگاهی از آثار خط نقاشی مجتبی زمانی خواهد بود.

زمانی در نخستین نمایشگاه انفرادیش 20 اثر نقاشی خط با ابعاد 150در150 سانتی‌متر را به تماشا می‌گذارد. او در این آثار که حاصل سه سال تلاشش در زمینه نقاشی خط محسوب می‌شود، اسامی جلاله و اشعاری از حافظ با مفاهیم عرفانی و عاشقانه را با بهره‌گیری از خط نستعلیق و ثلث با دو تکنیک اکریلیک و رنگ روغن بر روی بوم به تصویر کشیده است.

گالری شکوه واقع در سه راه فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی،کوچه شهید امیر نوری، شماره 19 همه روزه از ساعت 16 تا 20  آماده پذیرایی از مخاطبان خواهد بود.

گالری گلستان

گالری گلستان روز جمعه 23 خردادماه را به افتتاح نمایشگاهی از اثار نقاشی فرزاد هدایت اختصاص داده است. این نمایشگاه تا 28 خردادماه آماده بازدید علاقه مندان است.

گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ واقع شده است.

گالری اعتماد

گالری شماره یک اعتماد روز جمعه پذیرای نمایشگاهی از آثار میکس مدیا و نقاشی های حسین بیات است.

بیات عنوان «همیشه خالیست» را برای این مجموعه آثارش انتخاب کرده است.

گالری شماره 2 اعتماد نیز پذیرای نمایشگاهی از آثار نقاشی رامتین زاد با عنوان «تشابه» خواهد بود. این دو نمایشگاه تا 3 تیرماه در گالری اعتماد به نشانی نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان دست راست پلاک 4 آماده بازدید علاقه مندان است.

گالری پنجره

آریا ساعتچی روز جمعه 23 خردادماه مجموعه ای از آثار نقاشی خود را به گالری پنجره می برد.  آریا ساعتچی در این نمایشگاه 14 اثر در ابعاد 150 در 120 که با تکنینک رنگ روغن روی بوم و اکرولیک روی بوم خلق شده‌اند را با نمایش می‌گذارند.

این آثار پرتره‌هایی هستند که این هنرمند از چهره‌های آشنا در میان اطرافین خود کشیده تا بتواند احساس درونی آنها را که گاه در تضاد با فضای رنگی غالب بر بوم بیرون بیاورد.

این نمایشگاه تا 30 خردادماه در گالری پنجره دایر است و علاقه مندان می‌توانند ساعت 16 تا 20 هر روز از این نمایشگاه واقع در ظفر، خیابان فرید افشار، انتهای کوچه بابک شرقی، بن بست بابک، پلاک ۲۹، طبقه دوم مراجعه کنند.

گالری روژ

نمایشگاه گزیده‌اى از آثار امیر حسین دلبرى و برپایى آیین رونمایى از كتاب «جواهرات شاعرانه» این هنرمند جوان، برنامه روز جمعه 23 خردادماه این گالری است. دلبری در هشتمین نمایشگاه انفرادی خود که شامل نمایش ١٢٠ قطعه جواهرات هنرى؛ اوست، كتاب جواهرات شاعرانه خود را نیز كه مشتمل بر گزیده‌اى از معروف‌ترین مجموعه‌هاى او در فاصله سال‌هاى ١٣٨٧ تا ١٣٩٢ است رونمایى خواهد کرد. این کتاب توسط انتشارات كوله پشتى و با مقدمه آیدین آغداشلو چاپ و منتشر شده است.

گالری روژ واقع در شهرک غرب، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، پلاک 7  تا سوم تیرماه از ساعت 17 تا 20 پذیرای علاقه مندان به این آثار است.

IMG11465324

گالری شیرین

گالری شماره یک شیرین روز جمعه 23 خردادماه میزبان نمایشگاه میکس‌مدیا صفاالدین امامی با عنوان «سردخانه» است که این نمایشگاه تا 28 خردادماه ادامه دارد. گالری شماره 2 شیرین نیز تا 28 خردادماه میزبان نمایشگاه عکس امید مهدی‌زاده با عنوان «خون شویی» می‌شود.

گالری شیرین در ولنجک، خیابان هیجدهم، پلاک ۹ واقع شده است.

گالری زیرزمین دستان

این گالری روز جمعه 23 خردادماه میزبان نمایشگاه نقاشی آبرنگ فریدون آو می‌شود. در این نمایشگاه فریدون آو مجموعه از نقاشی‌های که از طبیعت بیجان با تکنیک آبرنگ خلق کرده است را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه تا 3 تیرماه ادامه خواهد داشت.

گالری زیرزمین دستان در خیابان ولیعصر بالاتر از پارک وی، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 6 واقع شده است.

گالری آتبین

گالری آتبین نیز روز جمعه  23 خردادماه میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی حسن شکاری با عنوان «جشن بی‌پایان» خواهد بود.

این نمایشگاه تا 3 تیرماه در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، جنوب پارک وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، پلاک  42 برپاست.

گالری مژده

گالری مژده از 23 خردادماه میزبان نخستین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌های «خوشنویسان مشغول کارند» با عنوان «وضعیت مرزی» می‌شود.

نخستین نمایشگاه از مجموعه خوشنویسان مشغول کارند با نمایش 12 اثر از بهرام حنفی و محمد فدایی از دو نسل هنرمندان معاصر خوشنویسی برپا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند ازاین نمایشگاه تا 29 خردادماه جاری در گالری مژده واقع در سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18، شماره 27، واحد 1 دیدن کنند.

گالری ویستا

گالری ویستا روز جمعه 23 خردادماه را به نمایشگاه گروهی پنج هنرمند اختصاص داده است. در این نمایشگاه آثار نقاشی سمیه دادرس، الهام شیروی، سحر مسلمیان، شادی موسوی و شاهین نوروزی روی دیوار گالری ویستا خواهد رفت.

این نمایشگاه تا 3 تیر در گالری ویستا به نشانی خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 ادامه دارد.

گالری ماه

قاسم حاجی‌زاده هنرمند مقیم فرانسه است که روز جمعه 23 خردادماه مجموعه ای از آثار طراحی خودرا به گالری ماه می برد. 

این نمایشگاه تا 3 تیرماه در گالری ماه واقع در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ دایر است.

گالری طراحان آزاد

«منطقه آزاد» عنوان نمایشگاهی است که روز جمعه 23 خردادماه در گالری طراحان آزاد گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه به آثار نقاشی داریوش حسینی اختصاص دارد که تا 28 خردادماه پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

گالری طراحان آزاد در خيابان وليعصر (عج)، خيابان فتحي شقاقي، ميدان سلماس، پلاک5 واقع است.

 

IMG11462268

گالری والی

«بچه های کار» عنوان نمایشگاهی از آثار نقاشی سهیلا نوروزی و فاطمه ابراهیمی است که روز جمعه 23 خردادماه در گالری والی گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه تا 3 خردادماه ادامه خواهد داشت.

گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی شماره 72 واقع شده است.

گالری جرجانی

«دگردیسی ناقص» عنوان آثار ویدئویی امیرعلی نوایی است که از روز جمعه 23 خردادماه در  گالری جرجانی پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه تا 2 تیرماه در گالری جرجانی به نشانی خیابان ولیعصر بالاتر از پارک وی خیابان خیام پلاک 4 آماده بازدید علاقه مندان است.

گالری هما

از روز جمعه 23  خردادماه گالری هما میزبان نمایشگاهی از آثار حجمی و مجسمه های  علی ملک خواهد بود. این نمایشگاه تا 3 تیرماه ادامه خواهد داشت.

گالری هما در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره ۸ واقع شده است.

گالری الهه

«از ورای وقعیت» عنوان نمایشگاه نقاشی های سیما نجفی است که روز جمعه 23 خردادماه در گالری الهه گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه تا 2 تیرماه در گالری الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره ۳ ادامه دارد.

گالری افرند

از 23 خردادماه گالری افرند پذیرای نمایشگاه گروهی طراحی با عنوان «یادداشت های روزانه» می شود.

در این نمایشگاه آثار محمدرضا ایزدخواه و مهرداد طلا دار به نمایش درمی آید.

این نمایشگاه تا 30 خردادماه ادامه خواهد داشت.

گالری افرند در یوسف آباد، خیابان جهان آرا، بعد از تقاطع اشکشهر پلاک 48 واقع شده است.

گالری هفتان

رضا هدایت روز جمعه 23 خردادماه مجموعه ای از آثار نقاشی خود را به گالری هفتان می برد.این نمایشگاه تا 28 خردادماه ادامه دارد.

گالری هفتان درمیدان هفت تیر، خیابان بهارشیراز، خیابان سلیمان خاطر کوچه ابرارغربی، پلاک 65 واقع شده است.

گالری ماه مهر

گالری ماه مهر روز جمعه 23 خردادماه پذیرای نمایشگاه گروهی نقاشی است. در این نمایشگاه آثاری  از نگار آتش افروز، ساناز آبایی، لادن بینش، لولیتا برات پور، تامارا پریش گلی، نگین جواهری، محسن حسین مردی، طلا درنگی، نرگس سلیمان زاده، شقایق فریاد شیران، علیرضا میرزا رضایی، عاطفه محمدپور، ژینوس میثاق، نیلوفر محمدی فر روی دیوار خواهد رفت.

این نمایشگاه تا 2 تیرماه در گالری ماه مهر به نشانی خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 ادامه دارد.

گالری نگاه

گالری نگاه که در لواسان واقع است عصر امروز پنج شنبه 22 خردادماه میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی نیلوفر شیخ خواهد بود.

این نمایشگاه تا 3 تیر ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا