گوناگون

درخواست نخبگان فرهنگی از ستاری/ نمی‌خواهیم جیره‌خوار بنیاد نخبگان باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، نخبگان المپیادهای علمی در نشست با سورنا ستاری معاون علمی- فناوری رئیس جمهور برخی مشکلات خود را بیان کردند که این بخش از برنامه با تشویق و موافقت حاضران در این گردهمایی روبرو شد.

نمی‌خواهیم جیره‌خوار پول محدود بنیاد ملی نخبگان باشیم

یکی از دارندگان مدال طلای المپیاد ادبی با اشاره به وضعیت نابسامان رشته ادبیات فارسی در دانشگاه تهران و با بیان اینکه 4 سال از عمر خود را بخاطر علاقه به این رشته در این دانشگاه به هدر داده است از معاون علمی رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان خواست به عنوان جایگزین برای ضعف های آکادمی وارد میدان شود.

وی با تاکید بر اینکه نخبگان علوم انسانی نباید زنگ تفریح علوم پایه و پزشکی باشند، از ستاری خواست به این رشته‌ها به عنوان علم و نه فرهنگ نگاه کند.

این دارنده مدال طلای المپیاد ادبی با بیان اینکه نخبگان فرهنگی نمی خواهند جیره‌خوار پول محدود ماهیانه بنیاد ملی نخبگان باشند، افزود: ما دلمان می خواهد در سطح بین المللی حضور داشته باشیم؛ ISI در رشته های ما نیز هست، اما تاکنون رشته ما فقط به صرف فرهنگ تزئینی برای برنامه های بنیاد ملی نخبگان بوده است.

نخبگان را به دستگاه های اجرایی نفرستید

به گزارش مهر، رتبه برتر کنکور در رشته ادبیات نیز از رئیس بنیاد ملی نخبگان خواست که نخبگان را برای اشتغال به دستگاه های اجرایی نفرستد.

وی با بیان اینکه نخبگان در دستگاه های اجرایی کنار گذاشته می شوند و میدانی برای عرض اندام ندارند، ادامه داد: نخبگان در دستگاه های اجرایی پیشرفت نخواهند کرد.

با نخبگان فرهنگی برخوردهای سیاسی صورت نگیرد

یکی دیگر از نفرات برتر کنکور سراسری در رشته حقوق نیز با اشاره به ایده های مدنظر نخبگان فرهنگی از رئیس بنیاد ملی نخبگان خواستار توجه واقعی و عملی به نخبگان فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید با نخبگان فرهنگی برخوردهای سیاسی صورت گیرد، از مسئولان بنیاد ملی نخبگان خواست تا یک نظرسنجی در سایت نخبگان قرار دهند تا این افراد نظرات خود را درمورد مسائل مختلف مطرح کند.

این نخبه علمی کشور با تاکید بر اینکه نخبگان باید مشاور مسئولان کشور باشند، پیشنهاد تشکیل حزب نخبگان را برای در اختیار قرار دادن آینده مسئولیت های سیاسی کشور به نخبگان فرهنگی و علمی مطرح کرد.

وی همچنین از ستاری خواست که تعیین گذراندن خدمت سربازی را بر عهده نخبگان قرار دهد تا نخبگان اختیار داشته باشند خودشان برای خدمت نظام وظیفه تصمیم گیری کنند.

به گزارش مهر، اظهارات این نخبگان با موافقت سایر نخبگان حاضر در سالن گردهمایی مواجه شد و حضار بارها برای درخواست های ارائه شده به معاون رئیس جمهور کف زدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا