گوناگون

گشت و کنترل شبانه‌روزی حیات وحش طالقان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان از گشت و کنترل شبانه‌روزی از حیات وحش طالقان خبر داد.

حشمت‌الله کشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دنشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با اعلام این خبر، گفت: سرشماری‌های صورت گرفته در سال جاری و آثار بجا مانده از ردپای حیات وحش و قلمرو گونه‌ها، نشان‌دهنده افزایش آن از زمان تبدیل مناطق آزاد به شکار ممنوع در طالقان شده است.

وی افزود: زحمات محیط‌بانان این اداره در خصوص گشت و کنترل شبانه‌روزی، تنویر افکار عمومی، جذب همیاران، درخواست همکاری با شوراها و دهیاران و تفاهم‌نامه منعقده بین محیط زیست طالقان با دستگاه‌های ذیربط شهرستان باعث شده که حیات وحش در تمامی مناطق مشاهده شده و به خاطر امنیت حاصل شده، نه تنها علفخواران، بلکه خرس قهوه‌ای در مناطق پایین طالقان و بالاطالقان تا نزدیکی باغات داخل روستاها، دیده شده است.

کشیری خاطرنشان کرد: با آموزش‌های به عمل آمده، مردم شریف و فرهنگ‌مدار شهرستان علی‌رغم زیان‌های وارده توسط خرس در خصوص از بین رفتن کندوهای زنبور عسل و شکستن درختان میوه، با این اداره همکاری می‌کنند.

رییس اداره محیط زیست طالقان در پایان با تشکر از همکاری تمامی مردم شهرستان طالقان بخصوص دامداران، مرتع‌داران و شکارچیان، از آنان درخواست کرد ضمن همکاری با محیط‌بانان این اداره، درصورت وارد شدن خسارت و یا هرگونه مورد مشکوک با شمار تلفن‌های 02644723073و02644726150 تماس بگیرند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا