گوناگون

گفتگوی تلفنی اوباما با نتانیاهو/ آمریکا آماده میانجیگری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار پایان درگیری نظامی در سرزمین های اشغالی شد. وی همچنین بر لزوم بازگشت طرفین به توافقنامه آتش بس امضا شده در نوامبر 2012 تاکید کرد.

اوباما ضمن ابراز نگرانی از تنش های نظامی در مناطق اشغالی، ادامه این وضعیت را موجب کشته شدن شمار بیشتری از غیرنظامیان دانست. در این گفتگو رئیس جمهوری آمریکا از آمادگی واشنگتن برای میانجیگری بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی خبر داد.  

این در حالی است که نتانیاهو شب گذشته پس از شش ساعت نشست ویژه با اعضای کابینه امنیتی خود از برداشتن “گام های بیشتر” در این خصوص خبر داد. در همین حال “موشه یعالون” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگویی تلویزیونی گفت ارتش این رژیم عملیات محدود زمینی در نوار غزه انجام می دهد.

کانال 10 تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع آگاه گفت هدف از این عملیات هدف قرار دادن مناطقی است که از طریق هوایی قابل دسترس ارتش اسرائیل نیست. بر این اساس تونل های حفر شده توسط حماس در نزدیکی مرز اسرائیل از جمله این اهداف است.

گفتنی است از زمان آغاز حملات ارتش صهیونیستی به نوار غزه حدود 900 مکان در این منطقه مورد اصابت موشک های این رژیم قرار گرفته است. در نتیجه این حملات تاکنون 88 فلسطینی به شهادت رسیده و 660 نفر نیز مجروح شده اند.

از سوی دیگر شاخه های نظامی جنبش های حماس و جهاد اسلامی طی روزهای اخیر بیش از 380 موشک به سمت مناطق صهیونیست نشین شلیک کرده اند. طبق گزارش ها بر اثر اصابت این موشک ها به شهر بندری حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی دست کم یک نفر کشته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا