گوناگون

خدمات فوریت های پزشکی در گیلان افزایش یافت/ لزوم توجه به افزایش علمی و عملیاتی اورژانس

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید محمدی شامگاه دوشنبه در جلسه فوریت های پزشکی استان افزود: اورژانس استان گیلان در نیمه نخست امسال افزون بر 35 هزار ماموریت و خدمات امدادی انجام داده که از این تعداد 25 هزار ماموریت مربوطه به بیماران غیر تصادفی و 10 هزار ماموریت مربوطه به بیمارات تصادفی بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: از این تعداد  20 هزار نفر در مراکز درمانی دولتی استان بستری و بقیه بصورت سرپایی و در محل مورد مداوا قرار گرفته اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: این مرکز در نیمه دوم سال جاری برنامه هایی در زمینه توسعه پایگاه های جدید اورژانس، نوسازی ناوگان ( خرید آمبولانس های جدید و پیشرفته )، آموزش پرسنل، توجه به افزایش علمی و عملیاتی اورژانس استان را در دستور کار دارد.

وی افزود: مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي که به نام اورژانس 115 نيز شناخته مي شود در راستاي حفظ سلامت افراد جامعه ايجاد شده است.

 محمدی تصریح کرد: نیروهای انسانی آموزش دیده و ماهر در مقابله با فوریت ها غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: پرسنل فوریت های پزشکی در هنگام نیاز  با سلاح دانش و فناوری پیشرفته به سرعت به یاری بیماران و مصدومان می شتابند و همچون فرشتگانی نجات بخش، زندگی دوباره را به ارمغان می آورند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: در این راستا آموزش و باز آموزی نیروهای شاغل در فوریت های پزشکی مطابق با دانش روز دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این مهم به صورت مداوم انجام می شود.

وی افزود: تصمیم گیری بر بالین بیمار و مصدوم بسیار تخصصی و پیچیده است و برای هر کس غیر از پرسنل فوریت های پزشکی آموزش دیده مجرب و با توجه به در اختیار داشتن تجهیزات ویژه این امدادها بسیار وقت گیر خواهد بود و این موضوع اهمیت درمان سریع در زمان طلایی را که حیات بیمار و مصدوم به آن وابسته است، نشان می دهد.

محمدی یادآورشد: آموزش و آشنایی مردم با مبانی اولیه برخورد با مصدومان و آسیب دیدگان ناشی از تروما که نقش مهمی در کاهش موارد مرگ و میر و نیز کاهش دامنه عوارض آن دارد از اهداف مهم اورژانس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا