گوناگون

عملیات حفاری در میدان نفتی یاران شتاب می گیرد

81222583 5797886

ˈمحمدرضا تاکایدی ˈعصرسه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون دستگاه حفاری 28 فتح در حال تکمیل مراحل پایانی حفر یک حلقه چاه ارزیابی در بخش جنوبی این میدان است.

وی با اشاره به واگذاری حفاری 22 حلقه چاه از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به شرکت ملی حفاری ایران گفت: دومین دستگاه حفاری این شرکت نیز در حال انتقال به موقعیت این میدان است.

تاکایدی خاطرنشان کرد که با توجه به آماده بودن لوکیشن ( محل نصب دکل)، تا دو هفته آینده دستگاه 92 فتح که جدیدترین دکل حفاری خشکی ناوگان شرکت ملی حفاری است، حفاری یک حلقه چاه توسعه ای در یاران جنوبی را آغاز می کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری با بیان این که پروژه حفاری 22حلقه چاه در میدان یاران به صورت کلید در دست با ارائه تمامی سرویس ها و خدمات جانبی (EPDS) به این شرکت محول شده گفت: برای شتاب بخشیدن به اجرای پروژه با تامین کالا و مواد سومین دستگاه حفاری نیز به موقعیت این میدان گسیل خواهد شد.

شرکت ملی حفاری ایران با به کارگیری 74 دستگاه حفاری، عملیات حفاری و خدمات فنی تخصصی این صنعت را در بخش وسیعی از مناطق خشکی و دریایی کشور به شرکت های نفتی ارائه می دهد.

یاران به عنوان یکی از میدان های مشترک در منطقه غرب کارون قرار دارد که طبق برآورده های اولیه دارای یک میلیارد و ١٠٠ میلیون بشکه ذخیره نفت خام است، توسعه این میدان با استفاده از توان فنی و منابع مالی داخلی اجرا می شود.

7162/538



: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا