گوناگون

گفتگوی ظریف با زیباری درباره هجوم تروریست ها به عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال هجوم گروه های تروریستی به شهر موصل عراق ، دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (چهارشنبه مورخ 21/3/93)در تماس تلفنی با هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق ، ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر این گروهها که منجر به کشته ، زخمی و آواره شدن تعدادی از شهروندان عراقی شده است، مراتب حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم را اعلام نمود.

 وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ، ضرورت حمایت موثر بین المللی از دولت و ملت عراق در مبارزه علیه تروریسم تکفیری را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه عراق نیز که برای شرکت در اجلاس مشترک اتحادیه عرب و اتحادیه اروپایی در یونان به سر می برد ، ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات امنیتی عراق ، از تماس دکتر ظریف و حمایت های سیاسی جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم کشورش تشکر کرده و بر عزم دولت ، ملت و گروه های سیاسی عراق برای ایستادگی در مقابل تروریسم تاکید نمود.

دو طرف در این گفتگو با تاکید بر اینکه داعش و گروه های تکفیری ، دشمن همه مردم عراق هستند ، بر ضرورت تقویت و تحکیم همبستگی ملی در مقابله با تروریست ها تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا