گوناگون

گلستان به کریدور ایران

استاندار گلستان در دیدار روسای دانشگاه هاعلمی کاربردی استان اظهار کرد: خواستگاه دانشگاه علمی کاربردی باید تلفیق علم و عمل باشد و بتواند دانش بومی را رونق دهد و به مباحث خاص منطقه توجه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر حسن صادقلو با تبریک به مناسبت عید غدیر خم تصریح کرد: اقوام و روستاهای ما از دانش بومی بالایی برخوردارند که باید مورد بررسی قرار گیرد و با ارائه مسیر علمی از این پتانسیل استفاده شود.

وی افزود: دانش بومی اقوام روستایی استان باید از طریق دانشگاه علمی کاربردی تقویت شود و حتی معتقدم باید کتابچه دانش روستایی استان تهیه شود.

صادقلو با تاکید بر سنجش وضعیت علمی استان خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید که دانش‌آموختگی نیروها در ادارات بسیار خوب است، اما نباید این‌گونه باشد که به جای توجه به تخصص افراد، تنها در راستای افزایش حقوق و مزایا تاکید شود.

استاندار گلستان با اشاره به روح دانشگاه علمی کاربردی گفت: تفاهم نامه همکاری با معاونت عملی نهاد ریاست جمهوری در راستای شرکت‌های دانش بنیان امضا شده و ما از شما هم می‌خواهیم ایده‌ها و نظرات خود را ارائه دهید تا حمایت‌های لازم صورت گیرد.

صادقلو با بیان این‌که به زودی گلستان به کریدوری میان ایران و آسیای میانه تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: باید فعالیت‌های دانشگاهی خود را در حوزه منطقه‌ای افزایش دهید و از ظرفیت مهارت‌آموزی در آسیای میانه استفاده شود.

هم‌چنین در این دیدار رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان در گزارشی از این مجموعه اظهار کرد: هزار دانشگاه علمی کاربردی با 700 هزار دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند که سهم گلستان 22 مرکز با 177 رشته تحصیلی است.

دکتر محمد برزعلی مهم‌ترین اهداف دانشگاه علمی کاربردی را استانداردسازی، تضمین کیفیت و کارآفرینی عنوان کرد و افزود: افزایش مهارت که اولین هدف ماست با نیازسنجی صنعت، خدمات و هنر در حال ارتقاست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا