گوناگون

یادواره شهدای خرداد ماه قزوین و حومه برگزار شد

81189950 5741138

به گزارش ایرنا، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در این مراسم ضمن تسلیت ایام رحلت امام راحل و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به گذشت 50 سال از نهضت امام خمینی (ره) گفت: ما هر ساله باید در کنار گرامیداشت آیین های 15 خرداد، جوانان را با شخصیت و اندیشه آن امام بزرگوار آشنا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمینˈعلی قابلˈ افزود: آن روزها که امام راحل نهضت خود را به تنهایی آغاز کردند، همه قدرت ها از جمله آمریکا، شوروی سابق و قدرت های اروپایی پشت سر شاه خائن بودند، اما آن رهبر دوراندیش به شاه متذکر شدند که اگر راه پدر خود را ادامه دهی، مردم تو را از مملکت بیرون خواهند کرد.

وی اظهارکرد: امام راحل آن روزها که فرمودند ˈهمه ما در برابر کفر جهانی می ایستیمˈ این سخن را خیلی ها درک نمی کردند، اما با بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان منطقه، این کلام نورانی اکنون عینیت یافته است.

حجت الاسلام قابل افزود: قیام پانزده خرداد سال 1342 از مهم ترین وقایع دوران معاصر ما بود و دارای ویژگی های منحصر به فردی نسبت به قیام ها و نهضت های دیگر بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: قیام پانزده خرداد به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نشات گرفته از نهضت عاشورا و مکتب حسینی(ع) است و همزمانی محرم سال 42 با آغاز نهضت امام راحل موجب الهام بخشی این نهضت بود.

حجت الاسلام قابل در ادامه اضافه کرد: قیام 15 خرداد 42 به رهبری فقیهی وارسته، آگاه و سیاستمداری ژرف اندیش آغاز و امام راحل توانست با افشاگری سیاست های رژیم طاغوت، مردم را نسبت وضعیت کشور آگاه سازد.

وی اضافه کرد: نهالی که امام راحل در خرداد 42 کاشت در بهمن 57 شکوفه زد و امروز با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب، اکنون به درختی تنومند و پرثمری تبدیل شده که تمام مسلمانان جهان از برکتش بهره مند هستند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه گفت: انقلاب اسلامی منافع استکبار را به خطر انداخت و الهام بخش بسیاری از جنبش های آزادیبخش و آزادیخواهان جهان شد، لذا زورگویان برای سرنگونی این انقلاب نوپا جنگ نابرابر را به ملت رشید ایران تحمیل کردند.

حجت الاسلام قابل افزود: جوانان این مرز و بوم نیز برای دفاع از اسلام، تمامیت ارضی و ارزشهای اسلامی به جبهه ها رفتند و با نثار جان خود دشمن را منکوب و سربلندی و سرافرازی را به کشور ارزانی کردند.

وی اضافه کرد: امروز نیز رسالت ما ترویج همان روحیه ای است که موجب اقتدار و سرافرازی کشور شد و این جز فرهنگ ایثار و شهادت نیست.

حجت الاسلام قابل تصریح کرد: باید روحیه جهاد و شهادت را برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی ترویج و گسترش دهیم و در مسیر ولایت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: شهدا با تبعیت از ولی زمان خود به جبهه رفتند و در راه آرمانهای اسلامی به درجات عالی رسیده و با تقدیم جان خود، راه با عزتمندانه و چگونه زیستن را به ما نشان دادند و امروز هر آنچه داریم به برکت خون شهداست.

وی گرامیداشت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را در راستای تجلیل از تلاش و ایثارگری های آنان دانست و خاطرنشان کرد: همه مدیون شهدا هستیم و باید یاد آنها را همواره گرامی داشته و رهرو راه و آرمان آنان باشیم.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان با حضور در گلزار شهدا و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

7389/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا