گوناگون

یک مقام قضایی: پنج فقره قتل در همدان به مسامحه انجامید

81217334 5788879

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ˈمحمد احمدوندˈ در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه شهر همدان افزود: با تلاش دستگاه قضایی استان نتیجه پرونده پنج قتل به مسامحه انجامید.

وی اظهار کرد: امیدواریم شهروندان با استفاده از تجربیات مشاوران دستگاه قضایی قبل از انجام هر عمل موجب کاهش جرایم و پرونده های قضاییی در دادگستری شوند.

وی اضافه کرد: حوزه پیشگیری از وقوع جرم مهمترین کارکرد دستگاه قضایی است و این دستگاه با ارائه خدمات رایگان به صورت مشاوره ای به مردم، از ارتکاب جرم و افزایش آن در جامعه پیشگیری می کند.

وی اعتیاد و طلاق را دو تهدید جدی در استان همدان دانست و تصریح کرد: نبود شناخت زوجین از یکدیگر و وظایف خود، موجب افزایش طلاق در استان همدان شده و خانواده ها باید پیش از ازدواج با آگاه کردن جوانان، آنان را از ازدواج های غیر عاقلانه باز دارند.

وی افزود: 19 درصد از طلاق های شهرستان همدان به دلیل اعتیاد و 15 درصد نیز به دلیل ازدواج های بدون اصالت و تحقیق است.

حجت الاسلام احمدوند با بیان اینکه با تشکیل مجتمع قضایی خانواده در سال 77 تنها 22 مورد طلاق ثبت شده است، اظهار کرد: 230 مورد طلاق در سال 92 در همدان اتفاق افتاده است.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان همدان تاکید کرد: مشاوران دستگاه قضایی آماده ارائه خدمات رایگان به جوانان قبل و بعد از ازدواج هستند.

حجت اسلام احمدوند همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان از عموم هموطنان به ویژه متصدیان اماکن عمومی و اصناف خواست حرمت این ماه مبارک را نگهدارند.

وی از تشکیل یک شعبه کیفری در دادگستری همدان برای رسیدگی به جرایم روزه خواران خبرداد و گفت: دادگستری استان همدان با روزه خواران برخورد جدی و قاطع می کند و با تشکیل این شعبه مجرمان در کوتاهترین زمان با رعایت عدل و مراتب قانونی برخورد می شود.

وی با بیان اینکه روزه خواری در انظار عمومی توجیهی ندارد، تاکید کرد: با روزه خواران با اشد مجازات برخورد می شود و مسافران نیز باید از مکانی مناسب برای تغذیه استفاده کنند.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان همدان همچنین با انتقاد از وضعیت حجاب از نیروی انتظامی خواست با این پدیده برخوردی قاطع داشته و افراد بی حجاب را با همکاری مردم به دادگاه معرفی کنند.

یکم تا هفتم تیرماه همزمان با شهادت آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش در سال 1366به عنوان هفته قوه قضایه نامگذاری شده است.ک/2

7529/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا