گوناگون

یک میلیارد و 117 میلیون تومان به توسعه کشاورزی مریوان اختصاص یافت

81233090 5815652

به گزارش ایرنا، محمد فلاحی شامگاه پنجشنبه در جلسه برنامه ریزی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در مریوان با بیان اینکه تمامی فعالیت های بخش کشاورزی و تولیدی در روستاها برای محرومیت زدایی است خواستار ایجاد یک همبستگی توانمند بین جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی در امر ایجاد کارگاه های زود بازده شد.

وی گفت: در سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ ضروری است که ضمن اعتماد به تولیدات داخلی نسبت به کاهش وابستگی به محصولات خارجی در همه بخش ها تلاش های موثر صورت گیرد.

فرماندار مریوان اظهار کرد: با هدایت مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار برون رفت از تحریم و فشارهای اقتصادی ابلاغ و بحث محرومیت زدایی در روستاها به صورت مشارکتی و با حضور دولت و سپاه پاسداران و اصل مردمی کردن اقتصاد در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

وی همچنین خواستار تعامل تمامی دستگاه های اداری برای تثبیت و بهبود وضعیت اقتصادی روستاییان به منظور جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر شد و گفت: با در نظر گرفتن میزان اعتبارات موجود، تمامی ادارات ذیربط با تعامل گسترده و با اولویت بندی طرح ها و پروژه های موجود در بحث اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی باشند.

فلاحی افزود: امسال اولویت کاری با اتمام پروژه هایی است که نیمه تمام بوده و یا در مراحل پایانی خود قرار دارند لذا ادارات با در نظر گرفتن این نکته لیست طرح های موجود خود را برای ادامه فعالیت به بسیج سازندگی معرفی کرده و با همکاری یکدیگر و مشارکت دادن مردم آنها را اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی باید در جاهایی که نفع ملی و مردم بر آن حاکم باشد هزینه شود گفت: مسوولان با اولویت بندی پروژه های موجود، طرح هایی را که بیشترین نفع را برای عموم مردم دارند با همکاری بسیج سازندگی به بهره برداری برسانند.

فرماندار مریوان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی تا یک هفته دیگر باید لیستی از تمامی طرح های مورد نیاز برای بهره برداری را آماده و برای انجام اقدامات لازم به بسیج سازندگی مریوان تحویل دهند.ک/2

7348/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا