گوناگون

‌ریزگردهای دریاچه ارومیه رصد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای ایجاد چهار ایستگاه در شرق دریاچه ارومیه به منظور رصد ریزگرد های این دریاچه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، حمید قاسمی در آیین افتتاح مرکز “هماهنگی، پایش و آینده پژوهی دریاچه ی ارومیه ” گفت: تجزیه و تحلیل داده‌های علمی در انجام ماموریت‌های اداره کل محیط زیست بسیار حائر اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: مرکز “هماهنگی، پایش و آینده پژوهی دریاچه ی ارومیه ” با هدف بکارگیری ظرفیت‌های علمی و فنی در سطح محلی، ملی و بین المللی، ارائه و گسترش الگوهای موفق همزیستی با دریاچه ارومیه و بهره‌برداری پایدار از منابع آن با مشارکت های مردمی، ارتقای آگاهی کلیه ذی نفعان و مسئولیت‌های محیط زیستی آنها و افزایش حساسیت و مشارکت پذیری مردم، ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح‌های توسعه موجود و جدید موثر بر دریاچه ارومیه، پژوهش و ارتقای دانش و آگاهی از کارکرد های دریاچه ارومیه و پایش مخاطرات طبیعی راه اندازی شده است.

قاسمی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده غرب تبریز جزو آلوده ترین مناطق شهر تبریز است، از این رو این مرکز در غرب تبریز ایجاد شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان بار آلودگی شهر تبریز پس از توزیع بنزین یورو 4 اظهار کرد: توزیع بنزین یورو 4 یک ماه قبل از مورد مقرر در شهر تبریز آغاز شد و این موضوع باعث کاهش قابل توجه آلودگی شهر تبریز شده است، به طوری که امسال پیش از توزیع این بنزین تنها دو روز وضعیت هوای تبریز در حالت هشدار قرار داشت.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا