گوناگون

1180 قرآن آموز گواهی نامه پایان دوره تربیت حفاظ دریافت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قاسم پور ظهر دوشنبه در نشستی خبری که در اداره اوقاف گیلان برگزار شد، با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع) افزود: این قرآن آموزان در 136 کلاس حفظ قرآن که در بقاع متبرکه استان برگزار شد از وجود 100 مربی قرآن بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه فعالیت های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه محور است، اظهار داشت: بر این اساس در سال 91 نیز  هشت هزار و 176 نفر در کلاس‌های طرح تربیت حفاظ شرکت کردند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف گیلان با تاکید بر اینکه چراغ راه این سازمان بیانات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: در راستای تحقق تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، کلاس‌های حفظ قرآن کریم طی دو سال گذشته در سه رده سنی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طرح تربیت حفاظ در گیلان رده های سنی 6 تا 12 سال، 12 تا 18 سال و بزرگسالان را در بر می گیرد، گفت: این قرآن آموزان به ترتیب در سه سطح حفظ جزء 30، جزء‌های 30 و یک به همراه جزء‌های 30، یک و دو اقدام به آموزش حفظ قرآن کریم کرده اند.

قاسم پور با بیان اینکه به دلیل استقبال گسترده از طرح تربیت حفاظ در سال گذشته حفظ موضوعی قرآن کریم نیز به موضوعات کلاس های مورد نظر افزوده شد.

وی برگزاری آزمون شفاهی طرح تربیت حفاظ سال گذشته گیلان را بهمن ماه اعلام کرد و اظهار داشت: هشتم اسفند 92 نیز آزمون کتبی طرح تربیت حفاظ استان با حضور سه هزار قرآن آموز در 30 پایگاه در سراسر گیلان برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف گیلان ادامه داد: مراسمی برای تقدیر از برگزیدگان طرح تربیت حفاظ سال گذشته26  اردیبهشت امسال در شبستان بقعه خواهر امام(س) رشت برگزار می شود که به قید قرعه به یک نفر از کسانی که نمره 100 را کسب کرده اند کمک هزینه حج مفرده اهدا می شود.

وی گفت: علاوه بر این به یک نفر از کسانی که در آزمون سال گذشته نمره بالای 90 کسب کرده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا و 10 نفر از کسانی که نمره 70 تا 89 را به دست آورده اند به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس را از آن خود خواهند کرد.

قاسم پور اهدای 40 کارت هدیه و 20 جایزه متشکل از بسته فرهنگی مانند تابلو فرش منقش به آیات قرآن کریم را از دیگر جوایز مراسم اختتامیه طرح تربیت حفاظ سال 92 عنوان کرد و گفت: همچنین از 10 مربی برگزیده این طرح با اهدای جوایزی تقدیر می‌شود.

وی افزود: امسال علاوه بر برگزاری دو طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی طی ایام نوروز در بقاع متبرکه گیلان برنامه‌های ویژه‌ای در اعیاد، مراسم شهادت ائمه و مناسبت‌های ملی در سطح بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

قاسم پور از برگزاری طرح نشاط معنوی در تابستان امسال برای پر کردن اوقات فراغت ویژه دانش آموزان خبر داد و اظهار داشت: این طرح همزمان با طرح ضیافت الهی که ویژه ماه رمضان است در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 260 مرکز فرهنگی و قرآنی در سطح بقاع متبرکه گیلان فعالیت می‌ کنند، یادآور شد: هیئت امنای بقاع متبرکه استان همیارانی هستند که بدون دریافت حق الزحمه فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه را مدیریت می‌کنند  که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از این وارستگان قدردانی می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا