گوناگون

جزیره‌ای کوچک در میان “شن‌های روان مصر” + تصاویر

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ کویر مصر جایی بسیار دور از شهرهای شلوغ، درست نزدیک به مرکز پهنه یک میلیون و ششصد و چهل و هشت هزار و صد و نود و هشت کیلومتر مربعی ایران و در میانه کویری پهناور، جزیره ای کوچک در میان شنهای روان به نام روستای مصر واقع است، روستایی که درست مثل خود کویر شگفت‌انگیز و حیرت‌انگیز است.

2318792 408

هرچندکه پهنه ها،بلندی های و پستی های طبیعت سراسر شگفتی است؛ اما شگفتی منحصربه فرد، شگفتی کویرافسونی که تنها باحضور قابل درک است.

2318786 476

این روستا،واحه ایست در40 كيلومتري شرق جندق كه حضورجهانگردان خارجي در آن،يكي از شيرينترين خاطرات 40 خانوار ساكن در آن است و جندق نیز شهر کویری کوچکی است که درست در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان قرار دارد.

2318791 839

مصر دهکده ایست جداافتاده از جاده اصلی که بیشتر به آوردگاهی می ماند که در آن درختان کهن و راست قامت نخل به همراه سازه های خشتی و بادگیرهای آفتاب خورده اش مدتهاست مشغول زورآزمایی با تپه های لغزان شن هستند، آباد بومی با نزدیکترین فاصله با میانه ساحلی جنوبی کویرنمک که در نخستین برخورد با معماری خاص روستا و اندک آدمهای آن که به نظر نمی رسد هیچ کدام عجله ای برای رسیدن به مقصد داشته باشند.

2318789 193

روستای مصر با دو روستای بسیارکوچک دیگربه نامهای امیرآبادوفرحزاد دریک خط شمالی– جنوبی به طول حدود 6 کیلومتر واقع شده اند تعداد خانوارهای ساکن در فرحزاد کمتر از انگشتان یک دست است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا