گوناگون

3500 طرح نیمه کاره در مازندران وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر ، ربیع فلاح دوشنبه شب در نشست برنامه ریزی همایش فرصتهای سرمایه گذاری استان در سالن شماره 2 استانداری گفت: میزان بودجه ای که در مجلس تصویب شده بالاتر از میزان جمعیتی مازندران بوده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه تخصیصی شامل بودجه استانی و ملی است، افزود: ما درخواست کرده ایم که بودجه ملی هم به بودجه استانی تخصیص یابد که این امر در سالهای آینده محقق خواهد شد.

فلاح با بیان اینکه بودجه امسال بالای هزار و 300 میلیار تومان است افزود: بودجه امسال نسبت به سالهای گذشته بودجه خوبی است و باید تلاش کنیم در سال 94 به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد : در سال 93 روندی که برای پیشبرد درآمد در نظر گرفته شده مناسب است، علیرغم اینکه در اوایل سال با چالش در آمدی دولت روبرو بوده ایم و همیشه با چالش دریافت تخصیصها روبرو بوده ایم چون در آمدها مکفی نبوده و طرحهای نیمه تمام وجود داشته است.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروزه سرمایه گذاری در اقتصاد مثل گذشته نسیت و به عنوان یک هدف در مسائل اقتصادی و اجتماعی مطرح می شود، گفت: سرمایه گذاری به عنوان پیش شرط تولید محسوب می شود که باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

فلاح تاکید کرد: پیش شرط تولید سرمایه گذاری است سرمایه به عنوان موتور رشد و تحرک اقتصادی است و فضا باید برای سرمایه گذار مهیا شود.

وی افزود: یکی ار نکاتی که محدود کننده توسعه استان بوده، سند چشم انداز استان بوده که یک دورنما باید داشته باشد ولی این سند مانع توسعه استان بوده و باید تغییر کند چرا که مازندران با داشتن پتانسیل فراوان نباید استان فقیر باشد.

فلاح با بیان اینکه سرمایه گذاری یک شبه اتفاق نمی افتد وکمبودهای زیر ساختها هم یک شبه بوجود نمی آید گفت: 200 هزار تن ظرفیتهای دریایی ما شناخته شده است و در گذشته نیز 30 هزار تن ماهی خاویاری استحصال می شد که اکنون دیگر هیچ کدام از این اتفاقات نمی افتد.

وی تاکید کرد: مازندران در زمینه های اقتصادی منشاء تحول بوده به گونه ای که ششمین استان کشور در زمینه بهبود اقتصادی در وضعیت فعلی است.

استاندار مازندارن با اشاره به این که باید از زیر ساختهای استان اطلاعات کافی را داشته باشیم، گفت: هفت ماه کار تحقیقاتی یکی از اقدامات شایسته برای برگزاری همایش فرصتهای سرمایه گذاری بوده و بیش از 18 نفر هم در زمینه نفت و گاز و انرژی کار کرده اند.

وی گفت: ما در فرصتهای پتروشیمی به دنبال سرمایه گذار هستیم ودر این همایش چهار اولویت سرمایه گذاری استان در چهار پنل تخصصی صنعت معدن تجارت ،گردشگری واکوتوریسم ،کشاورزی ،انرژِی و نفت و امور زیر بنایی  برای سرمایه گذاران ارائه می شود.

ربیع فلاح تسهیلات پرداخت شده از زمان دولت یازدهم را 75 هزار میلیارد ریال به صورت وام به بخشهای مختلف برشمرد وگفت: یک میلیارد و 600 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی  و71 میلیون یورو هم تسهیلات ارزی بوده است که در مجموع 41 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری برخی تفاهم‌نامه‌ها با شرکت‌های داخلی و خارجی منعقد شود، گفت: تلاش کردیم این همایش صرف پرداختن به مسائل تئوریک نباشد و پنل‌های تخصصی ویژه هم طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه با  برخی از شرکتهای خصوصی مانند بنیاد برکت تفاهم نامه ای برای سرمایه گذاری در استان امضا کرده است  افزود: این بنیاد  300میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در استان تفاهم نامه امضا کرده است.

فلاح خاطر نشان کرد: سهم معدن در اقتصاد استان کمتر از یک درصد است که در این بخش تحقیقات خوبی انجام شده و در پنلهای صنعت و معدن به سرمایه گذاران ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه به برنامه ششم توسعه نزدیک می شویم گفت : باید اولویتهای استان در این برنامه دنبال و از تجربیات گذشته استفاده شود، همچنین از بخشهای خصوصی در این برنامه استفاده شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: در بحث تورم  و رکود آنچه که در کل کشور مطرح است اینست که دو آیتم بازدارند در اقتصاد هستند و میزان تورم در ماه منتهی به شهریور در مازندران 19 درصد و در کشور 20.6در صد بوده است.

وی شاخص بالای تورم استان را در خوراکیها ،آشامیدنیها و حبوبات نام برد و گفت : تورم این محصولات در استا ن 31 در صد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا