گوناگون

9000 انشعاب غیر مجاز آب روستایی در قم شناسایی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: 9000 انشعاب غیرمجاز آب روستایی شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قم، «علی جان صادق‌پور» امروز(چهارشنبه 22 مردادماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آبرسانی به روستاها یکی از افتخارات مهم است، گفت: در قم بیش از 210 روستا وجود دارد که 150 روستا تحت‌پوشش خدمات هستند.

به‌گفته‌ی وی، از این تعداد، 125 روستا را بالای 20 خانوار تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم درباره‌ی میزان منابع آب روستایی خاطرنشان کرد: تعداد 120 حلقه چاه و 20 دهنه چشمه و قنات از ذخائر آب در روستاهاست که در این زمینه مهم‌ترین دغدغه‌های فعلی هدررفتن بیش از اندازه‌ی آب در روستاها و وجود انشعابات غیرمجاز است، طوریکه روستاهای قم رکوردارهدررفتن آب هستند.

صادق‌پور افزود: متأسفانه در این ارتباط 9000 انشعاب غیرمجاز آب روستایی شناسایی شد و 500 پرونده تشکیل شده است که متخلفان بعلت بهره‌برداری غیرمجاز از آب جریمه شدند، چون این امر لطمات زیادی به ذخائر آب می‌زند.

وی افزود: حدود 14 میلیون مترمکعب آب از طریق چاه‌ها، چشمه‌ها، قنات‌ها هم‌چنین سرشاخه‌های دز وارد شبکه‌ی آب روستایی استان قم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم پیرامون وضعیت آبرسانی در روستاها خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 30 درصد روستاها قم به‌وسیله‌ی تانکر آبرسانی می‌شود و 10 روستا نیز فاقد لوله‌کشی آب هستند البته 18 دستگاه آب‌شیرین‌کن در مناطق مرکزی قرار داده‌ایم.

صادق‌پور در خصوص پروژه‌های انجام شده گفت: پارسال، مبلغ 7 میلیارد تومان به اجرای پروژه‌ها اختصاص یافت و در مجموع 166 میلیارد ریال از پروژه‌ها افتتاح شد و به‌زودی 8 پروژه‌ی 6 میلیارد و 600 میلیون تومانی و 2 پروژه 1 میلیارد و 800 میلیون تومانی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: عمده‌ی این پروژه‌ها شامل لوله‌گذاری، احداث تصفیه‌خانه، ایستگاه‌های پمپاژ، تجهیز چاههاست ضمن اینکه پروژه‌هایی در بخش کهک در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص مشکلات آب در روستای «ونارچ» که یکی از روستاهای بزرگ در قم بشمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این روستا مشکلات فراوانی در تأمین آب وجود دارد که تاکنون مردم با صبر و شکیبایی مشکلات را تحمل کرده‌اند اما برطرف کردن مشکلات به مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امید می‌رود به‌زودی این مشکل نیز برطرف شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا