گوناگون

اختصاص 20 درصد از بودجه شورای برنامه‌ریزی شهرستانهای تهران به مدرسه‌سازی

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین هاشمی در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که عصر امروز شنبه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در آخرین جلسه ای که با خیرین مدرسه ساز داشتم اعلام کردم اگر قرار است در کشور هر کاری به سرانجام برسد باید آن را به مردم واگذار کرد و نقش اول را مردم بازی کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز در امر اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری شان برای مدرسه سازی پیشتاز بوده اند، افزود: در اصل 44 خوب عمل نکرده چرا که قرار بود مردم و سرمایه هایشان آورده شود. به همین دلیل است که در اقتصاد مقاومتی اشاره شده که نقش اول را مردم باید داشته باشند خیرین در این موضوع بسیار موفق بوده و سرمایه گذاری آنها در امر مدرسه سازی از دولت پیشی گرفت.

وی اعلام کرد: در حال حاضر من استاندار تهران هستم و درباره تهران باید صحبت کنم اما پیش از این من 20 سال در مجلس بودم و احساس کردم تهران وضع خوبی دارد اما نمایندگان تهران چنین نظری نداشتند.

هاشمی گفت: از روزی که به استانداری آمده ام متوجه شدم که تهران از متوسط کشور پائین تر است در شان جمهوری اسلامی ایران نیست که همچنان مدارس دو شیفته و استیجاری در تهران وجود دارد و حتی عمر برخی از مدارس آن از 20 سال گذشته و دیگر قابل استفاده نیست.

وی خطاب به خیرین مدرسه ساز گفت: از شما می خواهم تا در پروژه های مدرسه سازی تهران را در اولویت کارهای خود قرار دهید  چرا که 12.5 میلیون نفر در استان تهران و 8.5 میلیون نفر در شهر تهران زندگی می کنند. از سوی دیگر در سال جاری 52.8 مالیات کل استانها را به عهده استان تهران گذاشته اند و در یکی از روزنامه ها خواندم که تهران 61 درصد تسهیلات بانکی کشور را دریافت کرده است این در حالی است که افرادی در این استان زندگی می کنند که در جای دیگر کارخانه دارند  و در تهران دفتر کار.

به گفته وی اگر بخواهیم خیلی خوشبینانه نگاه کنیم بیش از 35 درصد تسهیلات بانکی در اختیار تهران نیست در حالی که 18 هزار کارت بازرگانی موجود است که نصف دارندگان آن در تهران هستند.

وی به جلسه ای به نوبخت معاون رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در آن جلسه به ایشان گفتم که مردم تهران انتظار دارند بر اساس شاخص هایی که به سایر استانها بودجه داده می شود به این استان تهران بودجه اختصاص داده شود. اگر چه امسال بودجه استان نسبت به سال گذشته رقم بالاتری بود.

هاشمی ادامه داد: به تمام فرمانداران استان اعلام کرده ام که 20 درصد بودجه شورای برنامه‌ریزی شهرستانها را به مدرسه سازی اختصاص دهند ضمن آنکه در مکان هایی که مسکن مهر ساخته شده است به شدت با چالش مواجه هستیم که یک سری مکانیزم را آغاز کرده اما اینها کافی نبوده و به شدت نیازمند کمک خیرین هستیم.

استاندار تهران جمعیت شهرهای جدید پردیس و پرند را در حال حاضر 150 هزار نفر عنوان کرد و گفت: جمعیت در این مناطق به سرعت در حال رشد است و پیش بینی می کنیم به 700 هزار نفر برسد اگر زودتر به فکر نباشیم با مشکلات اساسی مواجه خواهیم شد.

وی با انتقاد از معماری مسکن مهر نیز گفت: به رغم تاکید رهبری بر معماری اسلامی ایرانی، در ساخت و سازها اما باید گفت که این موضوع به هیچ عنوان در مسکن مهر توجه نشده تنها در حوزه مدرسه سازی، نوسازی مدارس معماری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داده است.

استانداری تهران در پایان گفت: از خیرین می خواهم تهران را با یک اولویت ویژه در نظر بگیرند چرا که تهران آبروی کشور است و نباید اجازه داد مدارسی که در شان تهران نیست وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا