Mihanpostگوناگون

تقویت شوراها توسعه پایدار را به دنبال دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جلال شریعتی شامگاه یکشنبه در دیدار نمایندگان مردم استان در مجلس با روسای شوراهای اسلامی استان کردستان اظهار داشت: نباید از قدرت کنونی شوراها کاسته شود و شوراها را به شکل سمبلیک درآوریم.

وی افزود: موازی کاری و تداخل برنامه های ادارات عامل اصلی توسعه نیافتگی و اجرایی نشدن برنامه ها به ویژه در حوزه عمران شهری است.

رئیس شورای شهر سنندج بیان کرد: تقویت شوراها برای نظارت کافی بر مسائل ضروری است و شوراها باید بر تمامی مسائل استان مشرف باشند تا بتوانند تصمیمات متناسب با شرایط را اتخاذ کنند.

در ادامه این جلسه رئیس شورای اسلامی استان کردستان  یادآور شد: نگاه رقابتی برخی نمایندگان مجلس به شوراها متاسفانه معضل جدی است که باید در آن تغییر به وجود آید.

زهرا اوجیان ادامه داد: هدف شورا های اسلامی تعامل با نمایندگان مجلس است ولی متاسفانه پس از ۱۵ ماه از تشکیل شوراها این نخستین جلسه اعضای شوراهای اسلامی با نمایندگان مردم استان در مجلس است.

وی افزود: بنیاد شورا ها بر آسان ‌سازی زندگی شهروندی است و سرمایه‌ ای به نام اعتماد عمومی شورا ها را تقویت کرده است.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان گفت: طرح تغییر فرآیند انتخاب شهرداران باعث تضعیف شوراهای اسلامی می شود.

در ادامه این جلسه یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: متخصص بودن شهردار در مدیریت شهری امر بسیار مهم و تاثیر گذار در توسعه یافتگی است.

سید بها الدین حسینی بیان کرد: در صورت تصویب طرح متاسفانه اشخاص غیر متخصص نیز به حوزه شهرداری ورود پیدا می کنند.

در ادامه این جلسه همچنین رئیس شورای اسلامی شهر قروه یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر جایگاه شوراها تثبیت نشده و اجازه ظهور و بروز به شوراها داده نمی شود.

شهرام عبدالملکی با بیان اینکه شوراها مظلوم واقع شده و در حاشیه قرار گرفته ‌اند، ادامه داد: با این حال شوراها در امور شهری دخالتی ندارند و تنها بر آن نظارت دارند.

نماینده شورای اسلامی استان کردستان در شورای عالی استان‌ ها نیز گفت: وضعیت استان ‌هایی چون کردستان که در نقاط مرزی هستند با استان‌ های که در مرکز هستند متفاوت است.

احمد چوپانی اظهار داشت: تقویت شورا و مدیریت محلی به سود همگان است و باید این امر با همکاری نمایندگان مجلس محقق شود.

جلسه نمایندگان مردم کردستان در مجلس با روسای شورای شهرهای استان شامگاه یکشنبه با محوریت بحث پیرامون طرح تغییر فرآیند انتخاب شهرداران که از سوی نماینده بوکان ارائه شده برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا