Mihanpostگوناگون

ممنوعیت استفاده از رنگ‌ها و شیرین کننده‌های مصنوعی در نذری‌ها

کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل غذای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس قوانین جاری کشور استفاده از هرنوع رنگ حتی در صورت داشتن برچسب رنگ مجاز خوراکی هم‌چنین شیرین‌کننده‌های مصنوعی در غذا، شربت و آبمیوه ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه‌ی سیستان و بلوچستان،«مسعود فیروزکوهی» افزود: این مواد تا مدت‌ها در کبد باقی‌مانده و به مرور زمان دفع می‌شوند و در برخی افراد عوارض حساسیتی ایجاد می‌کند.

وی همچنین در خصوص ظروف توزیع نذورات گفت: اگر از ظروف ملامین یا کریستال در توزیع مواد غذایی استفاده می‌شود هر بار پس از مصرف آنها را به خوبی شست‌وشو داده و گندزدایی کنید.

کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل غذای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای غذاها و نوشیدنی‌های داغ نیز، از ظروف جنس فوم یا کاغذ استفاده کنید.

فیروزکوهی خاطرنشان کرد: بدلیل نفوذ رنگ به داخل غذای گرم، استفاده از ظروف یک‌بار مصرف رنگی به هیچ وجه مناسب نیست.

وی یادآور شد: نسل حاضر با ادامه‌ی ادای نذر پیشینیان، به کسانی که نذر با نام ایشان تبرک می‌یابد نه تنها یاد گذشتگان را در خاطره جمعی زنده می‌کنند که تداوم تاریخی ولایت را متبلور می‌کنند پس بهتر است نذورات با استفاده از بهترین مواد اولیه و در بهترین شرایط، پخته و توزیع شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا