گوناگون

آبکاری غیرمجاز تهدیدی جدی برای منابع آبی زیرزمینی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوه گفت: فعالیت‌های آبکاری غیرمجاز موجب ایراد آسیب شدید به منابع آب‌های زیرزمینی و خاک شده و تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامتی شهروندان را به همراه دارد.

پرویز نبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی اظهار کرد: مسئولین دو واحد آبکاری غیرمجاز که در سال جاری در ساوه نسبت به تعطیلی واحد غیرقانونی آنها اقدام شده بود، با رأی مقام قضایی به جریمه و حبس محکوم شدند.

وی افزود: این واحدها در سالجاری به علت فعالیت غیرمجاز آبکاری در مکان‌های غیرمجاز و در داخل بافت شهر مشغول به اقدام غیرقانونی بودند و پس از حدود چهار ماه کنترل و پایش شبانه‌روزی شناسایی و با دستور مقام قضایی تعطیل و پلمب شدند.

وی بیان کرد: پس از طی مراحل قانونی و دادرسی مقام قضایی شهرستان، نسبت به صدور رأی دادگاه مبنی بر حبس و جریمه جهت برخورد با مسئولین واحدهای مذکور اقدام شد.

نبیلی با اشاره به اینکه این دو واحد تولیدی باعث ایجاد آلودگی شدید زیست‌محیطی در منطقه بودند، افزود: این واحدها به دلیل ایجاد آلایندگی و فعالیت غیرمجاز، توسط مأموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلمب شدند.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های آبکاری غیر مجاز موجب آسیب شدید به منابع آب‌های زیرزمینی و خاک شده و موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامتی شهروندان را به همراه دارد.

نبیلی ادامه داد: در این گونه فعالیت‌ها مستقیماً فلزات سنگین وارد چاه جاذب و محیط شده و این فلزات نیز پس از ورود به چرخه آب‌های زیرزمینی حتی مستقیماً وارد محصولات کشاورزی نیز می‌شوند که صد در صد نیز سرطانزا هستند.

وی تصریح کرد: در راستای صیانت از محیط زیست و حفظ سلامت مردم با فعالیت هرگونه واحد آلاینده در این شهرستان برابر قانون برخورد خواهد شد.

نبیلی خاطرنشان کرد: با توجه به تراکم بالای جمعیت در این شهرستان و حساسیت موضوعات زیست محیطی، همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها و نیز مشارکت و همراهی مردم در حل بسیاری از مشکلات و معضلات این شهرستان در حوزه محیط زیست موثر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا