گوناگون

آب در کوزه و رشتخوار تشنه‌لب است

رییس شورای بخش مرکزی رشتخوار گفت: متاسفانه محرومیت‌های زیادی گریبانگیر برخی روستاهای شهرستان رشتخوار شده و محرومیت در این مناطق بیداد می‌کند.

اصغر رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، افزود: با وجود مجاورت داشتن 30 روستا به خط لوله گاز، متاسفانه هنوز از گاز محرومند.

وی با اشاره به اینکه از 70 روستای رشتخوار هنوز تنها 10 روستای شهرستان رشتخوار از نعمت گاز برخوردارند، اظهار کرد: در تعدادی از روستاهای شهرستان رشتخوار هم علمک گذاری شده اما با گذشت یک سال از لوله گذاری و علمک گذاری، هنوز به خانه‌های مردم این روستاها گازرسانی نشده است.

رمضانی بیان کرد: امروز بیکاری، کم‌آبی و خشک شدن قنوات، زندگی مردم 70 روستای رشتخوار را تهدید می‌کند و برخی از روستاهای منطقه هم خالی از سکنه شده‌اند.

رییس شورای بخش مرکزی رشتخوار با تاکید بر تخصیص اعتباراتی برای اشتغال جهت ماندن جوانان این شهرستان به خصوصا روستاها و افزایش خدمات رفاهی روستاهای شهرستان خاطرنشان کرد: برخی سختگیری‌های مسئولان در حوزه روستاها بر سر دادن مجوز آب، برق و تسهیلات منجر به مهاجرت مردم از روستاهای شهرستان به مناطق دیگر شده است.

وی بیان کرد: کمبود آب شرب سالم و بهداشتی و نبود خانه بهداشت که از ضروریات یک روستاست در برخی از روستاها منطقه به چشم می‌خورد. همچنین شغل اکثر روستاهای بخش مرکزی رشتخوار، کشاورزی و دامداری است. با وجود اینکه اهالی این مناطق، منبع درآمد خوبی از لحاظ اقتصادی برای استان هستند ولی اسیر محرومیت‌های چشمگیری هستند.

رمضانی افزود: با وجود مجاورت این روستاها با بستر رودخانه، متاسفانه در فصول بارندگی علاوه بر بروز خسارت سیل در اراضی کشاورزی، متاسفانه حوادثی از جمله آب بردگی دامها که در مسیر رودخانه قرار دارند خسارت هنگفتی وارد می‌کند.

وی گفت: در فصل گرما، اکثر روستاهای رشتخوار علاوه بر فرسودگی شبکه‌های آب و هدر رفت آب با کمبود آب شرب و گاها قطعی آب مواجه می‌شود که نیاز به افزایش اعتبارات از سوی دستگاه‌های مربوطه برای حل مشکلات است.

رییس شورای بخش مرکزی گفت: کمبود مدارس دخترانه به خصوص مقطع دبیرستان در این مناطق نیز به چشم می‌خورد. همچنین دانش آموزان دختر به دلیل آداب و رسوم خاص منطقه یا روستا یا مجبور به تن دادن به ازدواج در سن پایین شده یا مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

رمضانی افزود: شبکه برق اکثر روستاها، فرسوده و ستونها هم اکثرا یا لامپ ندارند و یا لامپها سوخته است و شبها تاریکی مطلق در روستاهای حاکفرماست. متاسفانه با گلایه روستاییان هنوز پنبه از گوش اداره برق جهت نوسازی ستونها در نیامده است.

وی گفت: معابر اکثر روستاهای شهرستان هنوز خاکی هستند و تنها جاده ارتباطی این روستاها با جاده رشتخوار تربت حیدریه – رشتخوار خواف فرسوده است.

رییس شورای بخش مرکزی از مسئولان استان و شهرستان خواست ضمن بازدید از مناطق روستایی شهرستان نسبت به پیگیری و حل مشکلات آنها اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی رشتخوار بیان کرد: از مهمترین مشکلاتی که مراجعه کنندگان به دفتر شورای اسلامی بیان می‌کنند مشکل بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی است.

کلاتی با تاکید بر حل مشکلات مردم از سوی مسولان شهرستان، گفت: باید با تلاش بیشتر نسبت به حل مشکل بیکاری و معیشتی مردم مسئولان شهرستان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر و روستا خود را ملزم و مکلف دانسته که خواسته‌های مردمی را در سطح شهرستان همانند قبل پیگیری کند و در این راه انتظار همکاری هرچه بیشتر از سوی مسولان را دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا