گوناگون

ظرفیت سازی در بنیاد حفظ آثار برای تداوم نهضت دفاع مقدس/ضرورت ترویج فرهنگ شهادت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن نامی ظهر یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل  تصریح کرد: خلاصه کردن دفاع مقدس در هشت سال شایسته نیست و ظرفیت و پتانسیل بالایی در این نهضت وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه دفاع مقدس همچنان ادامه داردو متوقف نشده است، اضافه کرد: فرهنگ دفاع مقدس به بدنه جامعه منتقل شده است و در این حوزه عملکرد ها باید تداوم داشته باشد.

حسن نامی معتقد است عملکرد مطلوبی در انتقال فرهنگ شهادت وجود دارد و متولیان امر باید سرعت و دقت بیشتری در تداوم این نهضت داشته باشند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  با تاکید به اینکه قدرت های بزرگ به صورت مداوم شرایط کشور را جهت ضربه زدن به نظام ارزیابی می کنند، اضافه کرد: هدف بنیاد طرح ریزی، هدایت، حمایت و نظارت بر برنامه های ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در 26 سال گذشته کشور ایران در سه جنگ بدون درگیری موفق بوده است، تصریح کرد: نمونه آن در جنگ سوریه بود که به تبعیت از نضت دفاع مقدس با وجود اینکه دشمنان در مقابل ما صف آرایی کرده بودند، موفق عمل کردیم.

حسن نامی یادآور شد که در دفاع مقدس دشمن پیروی خود را حتمی می دانست و حتی مهم ترین معبر رژیم بعث همان معبری بود که زمانی اسکندر مقدونی وارد این کشور شد و به فارس دست یافت و تخت جمشید را به آتش کشید.

وی یا یادآوری اینکه در طول جنگ های قبل از انقلاب متجاوز از سه میلیون و 422 هزار کیلومتر از خاک کشور جدا شده بود، ادامه داد: این در حالی است که در طول دفاع مقدس وجبی از خاک کشور از دست نرفت.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس معتقد است چنین روحیه ای الگوی رفتاری بسیاری از کشور ها بوده و امروز وظیفه ما است که فرهنگ جهاد و شهادت را منتقل کنیم.

وی به ضرورت بازگشت به جنگ های قبل از جنگ تحمیلی تاکید کرد و افزود: مقابله با بلشویک ها، روسها و عثمانی ها خود به نوعی دفاع مقدس است و باید در معرفی و بازشناسی آن تلاش شود.

حسن نامی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه شش سازمان به بنیاد حفظ آثار اضافه شده است، تاکید کرد: تمامی این برنامه ها در راستای ترویج و تبیین ارزش های دفاع مقدس است.

وی چاپ 48 هزار و 300 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: در حوزه شعر و داستان نویسی فعالیت ها گسترش داشته و اهالی قلم جهت همکاری دعوت شده اند.

به گفته جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  در سازمان سینمایی نیز نه صرفا تولید فیلم بلکه ترویج ارزش های دفاع مقدس در فیلم ها مورد تاکیداست.

وی استفاده از فضاهای مجازی را در وضعیت فعلی ضروری دانست و فعالیت سازمان زنان را در جهت شکست قالب مردان بنیاد و توجه به نقش زنان در دفاع مقدس دانست.

حسن نامی افزود: در سازمان پیشکسوتان و روحانیت نیز به نقش این دو حوزه توجه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا