گوناگون

آتش سوزي 212 ميليون ريالي به مراتع دامغان خسارت زد

احمد بهاور به مناسبت هفته گراميداشت كاهش اثرات بلاهاي طبيعي در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه آتش سوزي 212 ميليون ريالي به مراتع دامغان خسارت زد اظهار داشت: كجين دشت و مراتع بادله كوه در شمال دامغان از جمله مناطقي بوده است كه دچار آتش سوزي شد كه با امدادرساني به موقع نيروهاي يگان حفاظت و پرسنل اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان دامغان و شهرداري ديباج و كلاته رودبار مهار و خاموش شد.

وي با يادآوري چهار فقره آتش سوزي در سال گذشته كه به بيش از 15 هكتار مراتع خسارت شهرستان دامغان وارد شد خاطرنشان ساخت: بيشترين وقوع آتش سوزي در سطح مراتع شهرستان را عوامل انساني كه اكثراً مسافران هستند كه پس از تهيه غذا آتش را خاموش نمي كنند به وجود آورده اند.

كمبود نيروي انساني مهمترين مشكل اداره منابع طبيعي و آبخيزداري دامغان

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان دامغان كمبود نيروي انساني را مهمترين مشكل این اداره مطرح كرد و افزود: اين اداره با بهره گيري از تمام ظرفيت ها و توان خود بر سطح مراتع شهرستان نظارت دارد.

بهاور يادآور شد: مراتع شهرستان دامغان با توجه به تنوع گونه هاي گياهي موجود از مهمترين و با ارزش ترين منابع طبيعي تجديد شونده محسوب می شود و بهره برداري صحيح توأم با عمليات اصلاح و احياء آن مي تواند نقش مهمي در حفاظت از آب و خاك و تأمين نيازمندي ها در زمينه مواد پروتئيني و … ايفا كند.

وي تصريح كرد: در حال حاضر بالغ بر يك هزار و 200 نفر بهره بردار با ظرفيت 144 هزار و 256 واحد دامي از مراتع شهرستان دامغان استفاده مي كنند.

عضو ستاد حوادث غيرمترقبه شهرستان دامغان با بيان اينكه حفاظت از منابع طبيعي يكي از اساسي ترين عوامل توسعه اقتصادي و اجتماعي است گفت: حفظ، احيا و بهره برداري اصولي از منابع طبيعي تجديد شونده به عنوان بستر فعاليت هاي اقتصادي، اجتماعي، محيط مناسب براي زيست موجوادت زنده از جمله انسان، عامل اساسي استمرار توليدات كشاورزي، برقراري تعادل اكوسيستم هاي مختلف و ايجاد ارتباط اصولي بين انسان و محيط زيست از اهميت و جايگاه خاصي برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا