گوناگون

آذربایجان‌غربی، بیشترین مصرف‌کننده نفت سفید در کشور

مدیر نفت منطقه‌ای میاندوآب گفت: شهرستان میاندوآب یکی از مناطق 37 گانه کشور در زمینه‌ی سوخت‌رسانی است.

«احمد مجرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه شهرستان میاندوآب یکی از مناطق 37 گانه کشور در زمینه‌ی سوخت‌رسانی است، افزود: سوخت‌رسانی به شهرستان‌های جنوبی استان توسط این شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سوخت‌رسانی به شهرستان‌های سقز و بانه نیز به‌علت نزدیکی مسیرهای سوختی انجام می‌شود، گفت: تأمین فرآورده‌های نفتی این مرکز نظیر بنزین، نفت کوره‌ای، نفت سفید و سی.ان.جی ازطریق پالایشگاه‌های تبریز انجام می‌شود.

مدیر نفت منطقه‌ای میاندوآب خاطرنشان کرد: 42 جایگاه 2 منظوره و 43 جایگاه سی.ان.جی در جنوب استان فعالیت می‌کنند که در این راستا 265 شعبه فروشندگی روستایی و شهری وجود دارد.

مجرد یادآور شد: 228 ناظر فعال جایگاه سی.ان.جی و 468 ناظر در جایگاه‌های سوخت‌گیری گازوئیل جنوب استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به یکی از سیاست‌های این نهاد در تأمین، نگهداشت و تولید محصولات با کیفیت مناسب افزود: که در این راستا هر ماه از همه‌ی جایگاه‌ها بازدید می‌شود.

مدیر نفت منطقه‌ای میاندوآب افزود: در 6 ماهه‌ی نخست سال طی بازدیدها، 20 درصد جایگاه‌ها ممتاز، 47 درصد جایگاه‌ها در رتبه‌های 2 و بقیه جایگاه‌ها درجه‌ی 3 هستند.

مجرد تصریح کرد: 43 درصد جایگاه‌های سوختگیری به‌لحاظ کیفی و ارائه‌ی خدمات در 6 ماهه‌ی نخست سال، پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و بوکان بیشترین مصرف‌کننده‌ی بنزین در جنوب استان هستند، ادامه داد: 3 جایگاه سی.ان.جی در شهرستان‌های شاهین‌دژ، نقده و میاندوآب و 5 جایگاه بنزین در شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و پیرانشهر احداث می‌شود.

مدیر نفت منطقه‌ای میاندوآب گفت: برای احداث جایگاه‌های سی.ان.جی و بنزین بترتیب به مبالغی بالغ بر 2 میلیارد تومان و یک میلیارد و 300 ملیون تومان هزینه نیاز است.

مجرد با بیان اینکه، آذربایجان‌غربی بیشترین مصرف‌کننده‌ی نفت سفید در کشور است، تصریح کرد: در جنوب استان 120 هزار خانوار از سوخت نفتی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا