گوناگون

آغاز عملیات اجرایی نخستین بخش مراقبت از بیماران مزمن کشور

هم‌زمان با عید سعید غدیر خم عملیات اجرایی نخستین بخش مراقبت‌ از بیماران مزمن کشور، در شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، دکتر «محمدهادی ایمانیه»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز(دوشنبه 21 مهرماه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی بخش مراقبت از بیماران مزمن کشور گفت: امسال بیمارستان سوانح و سوختگی حضرت امیرالمومنین(ع) به بهره‌برداری می‌رسد و سال آینده نیز بیمارستان پیوند بوعلی سینا هم‌چنین بیمارستان‌های خاتم‌الانبیاء(ص)، اعصاب و روان و ویژه‌ی بانوان در سال‌های بعد به بهره‌برداری می‌رسد، اما با این وجود، با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم که احداث این نقاهتگاه، می‌تواند بخشی از این کمبود تخت را جبران کند.

وی ادامه داد: بیمارانی که دچار وضعیت حاد نیستند، اما قابلیت ترخیص را نیز ندارند، در این مرکز مراقبت می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه چنانچه این مراکز خارج از بیمارستان احداث شود، تحت پوشش بیمه نخواهند بود، اظهار کرد: بر همین اساس، ترتیبی دادیم که نخستین بخش Hos pice کشور، در بیمارستان شهید دکتر چمران احداث شود تا امکان پوشش بیمه‌ای خدمات آن فراهم شده و بیماران دو بیمارستان شهید دکتر چمران و شهید رجایی را پوشش دهد.

دکتر ایمانیه با اشاره به برنامه‌ریزی برای پوشش 200 بیمار در این نقاهتگاه بیماران مزمن، گفت: اما براساس پیش‌بینی‌ها، ساختمان به‌گونه‌ای احداث می‌شود که قابلیت افزوده شدن طبقات بیشتر و پوشش 600 بیمار، فراهم شود.

براساس این گزارش، دکتر «علی‌اکبر رامجردی»، مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس نیز گفت: بخش مراقبت از بیماران مزمن(Hos pice )، برای مراقبت از بیماران مزمنی که نیاز به تخت فعال بیمارستانی ندارند اما در منزل نیز قابل نگهداری نیستند، طراحی شده و برای نخستین بار در کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری یکی از نیکوکاران عرصه‌ی سلامت استان فارس، نسبت به راه‌اندازی این بخش در بیمارستان شهید دکتر چمران اقدام کرده است.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 600 بیمار در استان فارس هستند که با وجود عدم نیاز به تخت فعال بیمارستانی، در بخش‌های بیمارستان‌های مختلف استان بستری بوده و با راه‌اندازی بخش‌های Hos pice، می‌توان از اشغال این حجم زیاد تخت‌های فعال پیشگیری کرده، هم‌چنین از سویی دیگر عده‌ای از این بیماران در منازل بستری هستند که درگیری‌های اجتماعی، مالی و عاطفی فراوانی را برای خانواده‌ها به همراه دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس ادامه داد: با توجه به طرح راه‌اندازی بخش‌های Hos pice در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌عنوان نخستین دانشگاه علوم پزشکی کشور، نسبت به اجرای این طرح با همکاری مجمع خیرین تأمین سلامت اقدام کرده و «فرهاد مهرپور»، یکی از نیکوکاران عرصه‌ی سلامت فارس، هزینه‌ی آن را برعهده گرفته است.

رامجردی خاطرنشان کرد که این مرکز طی سه سال آینده به ساخته می‌شود.

فرهاد مهرپور، نیکوکار این پروژه نیز اظهار امیدواری کرد تا زنده هستم از کار خیر و خدمت به مردم خارج نشوم و دین خود را به مردم ادا کنم.

به‌گفته‌ی وی، هر زمان کار خیری انجام می‌دهم، بسیار شاد می‌شوم و ثروتی را که خداوند عطا می‌کند، باید در راه خیر مصرف کنیم.

مهرپور گفت: اگر به مال دنیا نزدیک شویم، از خدا دور می‌شویم.

به گزارش ایسنا، در مراسمی نیز عملیات اجرایی بازسازی درمانگاه بیمارستان شهید دکتر چمران آغاز شد.

در این درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، خدمات ارتوپدی، نوروسرجری و توانبخشی در کنار واحدهای جنبی اتاق گچ، نوار عصب، نوار مغز، رادیولوژی، پذیرش و بستری، خدمت ارائه می‌کنند.

درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی جدید بیمارستان شهید دکتر چمران و بخش Hos pice ، در دو طبقه و مجموعاً با 2000 مترمربع احداث می‌شود و هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی آن را نیکوکار عرصه سلامت، فرهاد مهرپور تقبل کرده است.

به گزارش ایسنا، تفاهمنامه‌ی این پروژه، بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و خیر این پروژه و با حضور رئیس شورا و شهردار شیراز مبادله شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم‌چنین در بازدید از بیمارستان شوشتری، بر لزوم تخریب این مرکز و احداث یک بیمارستان مجهز، تأکید کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا