گوناگون

آماری درباره کارخانه‌های تعطیل شده کشور وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن فیروز آبادی بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از کارخانه تولید دستمال کاغذی حریر قائمشهر  افزود: صنایع و معادن در این خصوص تمهیداتی در نظر گرفته تا با همکاری دولت و تشکیل کمیته ویژه ، گردش در صنعت ایجاد شده و مشکلات کارخانجات تعطیل شده حل شود.

فیروزآبادی اظهار امیدواری کرد با همکاری حوزه های مختلف تأمین اجتماعی و روابط کار و فنی و حرفه ای در آینده نزدیک مشکلات مرتفع شود و دولت تلاش می کند صنایع را در تمام استانها وسعت داده و مشکلات صنایع تخریب شده را هم مرتفع کند.

فیروز آبادی فرسودگی دستگاه ها و انتقال آن به شهر را از عمده مشکلات این کارخانه بیان کرد وگفت : کارخانه دستمال حریر به صندوق بیمه بازنشستگان واگذار شده است و از اعتبارات موجود در این صندوق می توان برای راه اندازی مجدد کارخانه استفاده کرد .

وی افزود: می توان به طور موقت بخشی از کارخانه را که آمادگی دارد راه اندازی کرد وسپس کارخانه به شهرک صنعتی بشل انتقال یابد.

نرخ بالای بیکاری در مازندران

کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه ، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه بازدید قائم مقام وزیر تعاون وکار و رفاه اجتماعی از کارحانه تولید دستمال حریر قائمشهر با ابراز نگرانی از نرخ بالای بیکاری در مازندران گفت : متأسفانه کارخانجات استان یکی پس از دیگری تعطیل شده اند و تعطیلی 15 ساله  کارخانه دستمال حریر هم یکی از این کارخانه هاست .

علیپور با اشاره به اینکه این کارخانه به صندوق بیمه بازنشستگی واگذار شده است بیان کرد: بیشترین دغدغه و نگرانی ما این بود که صندوق بیمه بازنشستگی برای فروش زمین کارخانه فراخوان داده بود و حتی فروش آن را هم به مزایده گذاشته بود.

وی افزود : با پیگیریهایی که داشتیم آقای وزیردستور بازدید از این کارخانه و رفع مشکلاتش را صادرکردند و امیدواریم کارخانه تولیدات دستمال کاغذی خریر دوباره نوسازی و تجهیز شود.

هادی حسینی دیگرنماینده مردم قائمشهر، سوادکوه ، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی کارخانه های نساجی مازندران، البرز مرکزی، اشباع تراورس شیرگاه و دستمال حریر قائمشهراظهار داشت: همه عزم وزارت تعاون و کار و امور اجتماعی وخواسته مردم این است که کارخانه دستمال حریر احیاء و بازسازی شود.

حسینی علل تعطیلی 15 ساله این کارخانه را سوء مدیریت و عدم اهتمام در پیگیری برای راه اندازی آن دانست و گفت : در گذشته که مصرف دستمال کاغذی بسیارکم بود این کارخانه فعالیت تولیدی خوبی داشت ولی متأسفانه امروزه با وجود اینکه مصرف دستمال کاغذی بسیار بالا رفته این کارخانه تعطیل است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هنوز ارزیابی برای هزینه های احیای این کارخانه صورت نگرفته میزان تقزیبی اعتبار نوسازی کارخانه تولید دستمال حریر قائمشهر را 3 تا 5 میلیارد ریال تخمین زد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا