گوناگون

آمریکا دیپلمات‌های‌ کلیدی‌ خود را به‌ ژنو می‌فرستد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی با اشاره به دیدار آتی هیئت‌های دیپلماتیک ایران و آمریکا در ژنو نوشت که آمریکا برای پیشرفت در دستیابی به توافق نهایی جامع با ایران دیپلمات‌های کلیدی خود را به ژنو می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آسوشیتدپرس در مطلبی با اشاره به مذاکرات دوجانبه هیئت‌های ایران و آمریکا که قرار است دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در ژنو برگزار شود نوشت که آمریکا به منظور دستیابی به راه‌حلی موفق درباره پرونده هسته‌ای ایران در حال گردهم آوری دیپلمات‌های کلیدی خود است که در مذاکرات محرمانه با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور نیز حضور داشتند، و آنها را به منظور پیشرفت در دستیابی به توافق نهایی جامع با ایران به ژنو می‌فرستد.

به منظور رایزنی‌های سیاسی تا قبل از شروع دور بعدی مذاکرات با کشورهای گروه 1+5 که قرار است در تاریخ 26 خرداد در وین از سرگرفته شود، گفتگوهای دو جانبه بین هیئت ایرانی و برخی کشورهای گروه 1+5 در سطح معاونین وزیر برگزار خواهد شد.

در این چارچوب طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 19 و 20 خرداد گفتگوهای دوجانبه با هیئت آمریکائی در ژنو برگزار می‌گردد.

در همین رابطه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که معاونان جان کری به‌همراه یک مقام ارشد از کاخ سفید با مقامات ایرانی این هفته در ژنو دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ویلیام برنز، وندی شرمن، معاونان وزیر خارجه آمریکا به‌همراه جیک سولیوان، مقام ارشد کاخ سفید این هفته با مقامات ایرانی در ژنو دیدار خواهند کرد.

مایکل مان سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که هلگا اشمیت معاون اشتون در نشست دوجانبه هیئت‌های ایران و آمریکا در ژنو شرکت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا