گوناگون

آیت‌الله مهدوی‌کنی در سیاست و دیانت خود بصیرت داشت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محسن كازرونی ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی در حرم مطهر رضوی گفت: وظیفه‌ای كه بر دوش پیامبران بوده است امروزه بر عهده عالمان دینی گذاشته شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آیت الله مهدوی كنی از یاران وفادار به نظام و از ستون های انقلاب به شمار می‌رفت كه از دست دادن وی برای همه غم و اندوه بزرگی بود.

 وی با اشاره به اینكه آیت‌الله مهدوی كنی الگوی روحانیت بود گفت: ایشان از لحاظ سیاسی، علمی، اجتماعی و معنوی بسیار بالا بود و به خوبی می توانست اصل روحانیت را نشان دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: آیت الله مهدی كنی در تصمیم گیری هایش از بصیرت استفاده می كرد و این را در سیاست و دیانت ایشان می توانستیم ببینیم و همچنین وی در دوران خدمت با توجه به اینكه شهرت و قدرت داشت حرف خلافی نگفت كه نشان از تذهیب نفس آیت‌ الله مهدوی كنی دارد.

آیت الله كارونی ادامه داد: سوابق خدمت ایشان باعث می شد تا در هر انتخاباتی نامزد می‌شد، می‌توانست منتخب مردم شود اما در هیچ انتخاباتی نامزد نشد و فعالیتش در انتخابات خبرگان به دلیل تكلیفی بود كه بر عهده داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیت‌الله مهدوی كنی در تبعیت از رهبری بسیار ویژه بود و یكی از ویژگی‌های اخلاقی ایشان به شمار می‌رفت.

وی افزود: ایشان رهبری را فقط در بعد سیاسی نمی‌دید و اعتقاد داشت كه رهبری برخاسته از نظام فكری شیعه داشته و همین باعث شده است كه ایشان از سایر رهبری های كشورهای دیگر، متمایز می كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا