گوناگون

سرمایه اصلی نیروی انتظامی اعتماد مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ابراهیم قائد رحمتی عصر پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: نام این نیرو در تاریخ انقلاب اسلامی با شجاعت، دلاوری و ایثارگری غیور مردانی است که با توکل به خداوند متعال و در راستای تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برقراری امنیت و آسایش مردم با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر گام برداشته اند.

وی با تاکید بر جایگاه حساس نیروی انتظامی در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهارداشت: اعتماد مشارکت مردمی را به همراه دارد و این مهم موجب افزایش امنیت در جامعه خواهد شد.

فرمانده پلیس گیلان گفت: در کشور نعمت بزرگ و مثال زدنی امنیت مرهون سبزپوشان بی ادعای نیروی انتظامی است که به فرموده مقام معظم رهبری “مجاهدان واقعی فی سبیل الله” هستند.

وی افزود: نیروی انتظامی در کشور چشم بیدار جامعه به شمار می آید که با استفاده از نیروی انسانی متعهد، متخصص و آخرین فناوری های علمی و با اتکا به سرمایه عظیم مردمی بودن در خدمت پیشرفت و تعالی کشور است.

قائد رحمتی در ادامه از  جذب 700 نفر پلیس افتخاری و 91 نفر مشاور افتخاری در استان خبر داد و اظهارداشت: این حرکت در راستای کاهش جرائم و جلب مشارکت بیشتر مردم انجام شده است.

وی گفت:  کشف سرقت، قاچاق انواع کالا، مواد مخدر  و دستگیری افراد مرتبط با حوزه مواد مخدر به ترتیب چهار درصد، 100 درصد، 30 درصد و 27 درصد  طی شش ماهه نخست سال جاری در استان افزایش داشته است.

فرمانده پلیس گیلان از اجرای 432 مورد طرح عملیاتی پیشگیرانه در استان خبر داد و افزود: علاوه بر این هفت طرح پیشگیرانه دیگر نیز هم اکنون در حال اجراست.

وی تصریح کرد: مجموع تماس های که در این مدت با سامانه فوریت پلیسی 110 حاصل شده 281 هزار  و 111 مورد  بوده است.

قائد رحمتی اذعان داشت:  از این تعداد تماس 134 هزار و 663 مورد منجر به اجرای عملیات شد.

وی افزود: میانگین تماس‌ها در ماه، روز، ساعت و دقیقه طی شش ماهه نخست امسال به ترتیب 46 هزار و 852، هزار و 511 مورد، 63 مورد و یک  مورد بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: در این مدت برای صحت عمل کارکنان در بخش پلیس 110  چهارصد و پنجاه و یک مورد اقدام کنترلی صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی‌ها 83 درصد مردم از عملکرد پلیس استان گیلان رضایت داشته‌اند، سرمایه اصلی نیروی انتظامی اعتماد مردمی است.

قائد رحمتی اظهارداشت: بیشترین تماس ها در شهرهای رشت، لاهیجان و انزلی و کمترین تماس‌ها در شهرهای املش، شفت و ماسال با پلیس 110 حاصل شده  است.

وی در ادامه از اسکان افزون بر 18 میلیون نفر  مسافر و گردشگر  طی نیمه نخست سال جاری در استان خبرداد و افزود: با وجود این حجم تردد خوشبختانه میانگین تلفات جاده ای در درون و برون شهری شش درصد کاهش نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا