گوناگون

ضرورت احیای رصدخانه مراغه/ وزارت علوم به مراکز علمی شهرستان‌ها نگاه ویژه داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دواتگری ظهر پنج‌شنبه در حاشیه سفر دو روزه معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شهرستان مراغه و بازدید از مراکز آموزشی این شهرستان، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اینکه وزارت علوم به مراکز علمی و دانشگاه‌های شهرستان‌ها نیز نگاه ویژه ای داشته باشد، ادامه داد: انتظار از دولت محترم این است که نگاه ویژه ای به دانشگاه‌های این شهرستان بزرگ و پرجمعیت آذربایجان شرقی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های سراسری، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد در این شهرستان وجود دارد، ابراز داشت: دانشگاه سراسری مراغه دارای ۱۰۰ هکتار زمین با ۱۴ هزار مترمربع امکانات آموزشی، هفت هزار و ۸۰۰ متر مربع امکانات خدماتی و ۶۰۰ متر مربع امکانات فرهنگی است.

دواتگری همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه مراغه گفت: ۲۵ هکتار از اراضی این دانشگاه فاقد امکانات است و نیاز است در خصوص تامین اعتبارات برای این دانشگاه قدم هایی برداشته شود.

این نماینده مجلس همچنین بر ضرورت پیوند علم با صنعت تاکید کرد و ابراز داشت: باید در ارتباط صنعت با دانشگاه تعامل دو طرفه ای ایجاد شود و علاوه بر اینکه نگاه صنعت به دانشگاه عوض شود باید تئوری ها و علوم دانشگاهی نیز در صنعت کشور به کار آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا