گوناگون

صدرنشینی خودرویی ها در بورس

81197473 5754500

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران تالار حافظ بیش از 648 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند. در معاملات آخرین روز کاری هفته بیش از 648 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 343 میلیارد ریال در 37 هزار نوبت معاملاتی در بورس تهران داد و ستد شد.

در معاملات آخرین روز کاری هفته خودرویی ها با بیشترین حجم معاملات در صدر جدول برترین صنایع قرار گرفت. پس از آن گروه مالی و بانکها در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

همچنین در جابه جایی های سهام در روز جاری نمادهای هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، مپنا، بانک پارسیان و ملی مس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت 337 واحدی این متغیر را ثبت کردند. این در حالی بود که چادرملو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت.

شاخص صنعت نیز امروز 259 واحد افت کرد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 186 و 975 واحد نزول را تجربه کردند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای چادرملو، فرآورده های نسوز آذر، لوله و ماشین سازی ایران، صنایع شیمیایی سینا، رینگ سازی مشهد و سپنتا بود.

همچنین در سوی دیگر بازار نمادهای بین المللی محصولات پارس، مس شهید باهنر، لیزینگ ایرانیان، صنایع لاستیکی سهند، لعابیران، چینی ایران و سرمایه گذاری پارس توشه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

امروز سنگین ترین صف های خرید متعلق به نمادهای فرآورده های نسوز آذر، روز دارو، لوله و ماشین سازی ایران، حق تقدم فرآورده های نسوز ایران، فنرسازی خاور، نورد و قطعات فولادی و پست بانک بود.

این در حالی بود که سهامداران نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، معادن بافق، افست، نیرو ترانس، خق نقدم فرآورده های نسوز ایران، چادرملو و کاشی و سرامیک سینا سنگین ترین صف های فروش را برای این نمادها تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به نمادهای ایران خودرو و بانک صادرات بود. ایران خودور امروز 128 میلیون سهم را به ارزش 362 میلیارد ریال و بانک صادرات 304 میلیون سهم را به ارزش 276 میلیارد ریال معامله کردند.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا