گوناگون

آیت الله نوری همدانی: جمهوری اسلامی مقدمه ظهور ولی عصر (عج) است

81198267 5755869

وی روز پنجشنبه در جلسه جمعی از روحانیون تبریز، با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در طول 35 سال گذشته، دفاع و حراست از آرمان های امام و شهدا و حراست از نظام را وظیفه ای همگانی دانست.

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: امروز تمام مردم ایران اسلامی با وحدت کلمه و انسجام بیش از پیش برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی اتفاق نظر کامل دارند که باید از این منظر شکرگزار درگاه حق باشیم.

وی با اشاره به نقش ممتاز علما و روحانیون در اسلام و تشیع، گفت: علما جایگاه بلندی از لحاظ طهارت نفس و پاکیزگی درون دارند و بر همین اساس علم توام با بصیرت به سوی آنها می آید.

حضرت آیت الله نوری همدانی روح یقین و ایمان بلند مرتبه را از دیگر ویژگی های علمای اسلام عنوان و اظهار کرد: داشتن ایمان قوی در برابر تهاجمات دنیوی علما را مصون نگه می دارد و این از برجستگی های بزرگ روحانیون است.

وی با بیان اینکه علما در سطحی از ایمان و درون سازی قرار دارند که شب زنده داری، تنهایی، شهادت طلبی و سایر فضیلت های انسانی برای آنها بسیار لذت بخش تر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: تمام این ویژگی ها از سخنان گهربار مولای متقیان حضرت علی (ع) است که علما را خلیفه های الهی برای هدایت مردم معرفی نموده اند.

به گزارش ایرنا، دیدار با علما و ائمه جمعه، دیدارهای مردمی، شرکت در جشن بزرگ نیمه شعبان در مصلای اعظم امام خمینی تبریز و سخنرانی در جمع مردم و مسوولان پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از جمله برنامه های سفر شش روزه حضرت آیت الله نوری همدانی به تبریز است.

شرکت در جشن عمامه گذاری طلاب در عصر روز نیمه شعبان در مسجد جامع تبریز، دیدار با خانواده شهدا، جانباران، نیروهای نظامی و انتظامی در محل سپاه عاشورا در 24 خرداد و عصر همان روز دیدار با فرهنگیان، دانشجویان و نخبگان آذربایجان شرقی در سالن همایش های مصلای تبریز، دیدار با مسوولان استان در دفتر بیت نماینده ولی فقیه در استان روز 25 خرداد و سفر شهرستانی حضرت آیت نوری همدانی 26 خرداد از دیگر برنامه های وی در استان خواهد بود.

شرکت در کنگره ˈشیخ سلار دیلیمیˈ در 27 خرداد آخرین برنامه حضرت آیت الله نوری همدانی در شش روز سفر به آذربایجان شرقی خواهد بود.

7236/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا