گوناگون

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) وشهدای 15 خرداد دراراک برگزارشد

81189362 5739973

این آیین با حضور روحانیون، فرماندار اراک، جمعی از مسؤولان دولتی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم عزاداری با پوشیدن لباس سیاه و سینه زنی ، در رثای امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی اشک ماتم ریختند.

یکی از روحانیان قم در این مراسم گفت: شهیدان 15 خرداد با بصیرت تمام از ولایت فقیه دفاع کردند و مظلومانه جان خود را تقدیم اسلام کردند تا این انقلاب به رهبری امام راحل به سرانجام و پیروزی برسد.

حجت الاسلام ˈ علی اصغر الهامی نیا ˈبا بیان اینکه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی است ادامه داد: در تمام دنیا تنها نظام و حکومتی که به این اصول پایبند است نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا کنون هیچ دولت و حکومتی یک ریال هم به ایران کمک نکرده و این انقلاب تنها با تکیه بر مردم روی پای خود ایستاده است.

این نویسنده و پژوهشگر مسائل دینی خاطر نشان کرد: امام(ره) جلوی ظلم و شرک و ستم جهانیان ایستاد و به وظیفه الهی خود بدون کمترین نقصی عمل کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در زمانی که شرق و غرب فریاد بی دینی سر می دادند بحث مذهب را مطرح کرد و نظام اسلامی را بنیان گذاری و اسلام و شیعه را زنده کرد که تا به امروز نیز مورد تایید تمام آزاد مردان جهان است.

سحرگاه 15 خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستمشاهی به خانه ی امام ( ره ) در قم یورش بردند وآن حضرت را که در یک سخنرانی در مدرسه فیضیه ، جنایات شاه را بر ملا کرده بود، دستگیر و به زندانی در تهران منتقل کردند.

هنوز چند ساعتی از دستگیری امام (ره ) نگذشته بود که مردم قم به قصد اعتراض از خانه هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبر خود پرداختند و مردم تهران و چند شهر دیگر نیز دست به اعتراض زدند.

مردم ایران که با قیام گسترده ی خود نشان دادند خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی هستند با هجوم نیروهای شاه مواجه شده و عده زیادی به شهادت رسیدند.ک/2

716/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا