گوناگون

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در بابلسرکلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم سجادی شامگاه چهارشنبه در  جلسه مدیریت پسماندبا بیان اینکه زباله به عنوان یک چالش هم در بحث هزینه‌ها و هم در بحث محیط‌‌ زیست برای منطقه مشکلاتی ایجاد کرده، معضل پسماند در این شهرستان را بسیار جدی دانست و گفت:  تلاش شد با مدیریت صحیح نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

سجادی با تاکید بر اینکه عزم جدی مسئولان بابلسر در حل معضل پسماند وجود دارد افزود:برای نخستین‌بار طرح تفکیک زباله از مبدأ در بابلسر اجرا می‌شود و اجرای این طرح موجب کاهش مشکلات پسماندهای شهری خواهد شد.
 
این مسئول  با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا یکی از برنامه‌های اصلی ما بوده است، افزود: از سال گذشته  به دنبال اجرای این طرح بودیم که بعد از برگزاری جلسات مستمر این طرح با گذراندن مراحل قانونی به تصویب نهایی رسید.

سجادی با اشاره به شیوه های متفاوت مدیریت پسماند در دیگر کشورها، خواستار بهره گیری از تجربیات آنها در زمینه اجرای تفکیک از مبدا پسماندها و چگونگی اعمال مدیریت بهینه بر پسماندهای شهری و همچنین شیوه های آموزش شهروندی و فرهنگ سازی شد.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر رسانه ها ، روحانیون و ائمه جمعه  در بحث فرهنگ‌سازی یادآور شد: در صورتی طرح موفق خواهد بود که در بحث فرهنگ‌سازی برای مردم انگیزه ایجاد شود.

سجادی  در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی،تهیه و پخش بسته و بروشور را از دیگر عوامل تاثیرگذار در بحث فرهنگ‌سازی عمومی است.
 
با زباله گردی در سواحل برخورد شود

بخشدار مرکزی بابلسر نیز در ادامه این نشست  از احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در غرب این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه  مشکل زباله یکی از دغدغه‌های جدی شهرستان بابلسر است، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی ما رفع مشکلات فاضلاب شهری در قسمت غرب این شهرستان است و می طلبد در جلساتی که با حضور شهرداران برگزار می‌شود ضمن اینکه برنامه منسجمی برای رفع این معضل در نظر گرفته شود با تخصیص اعتبارات ملی و استانی در جهت رفع آن اقدام کرد.

مسیب میررمضانی افزود:با احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در ضلع شرقی شهرستان بابلسر توانستیم مشکلات پسماند خانگی و فاضلاب شهری این بخش را حل کنیم.

وی با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی به‌عنوان زیربنای انجام هر فعالیت اظهار کرد: موفقیت طرح هایی مانند طرح تفکیک زباله از مبدا در بابلسر بدون همکاری و مشارکت مردم میسر نخواهد بود

این مسئول در خصوص تفکیک زباله از مبدا با بیان اینکه برای اجرای‌ این طرح با مشکلاتی مواجه هستیم، اظهارکرد: عدم فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها درباره تفکیک زباله‌های خشک و تر از جمله مشکلات ما بوده که نیاز است در گام نخست با آموزش و فرهنگ‌سازی خانواده‌ها را با خود همراه سازیم.

میر رمضانی ادامه داد: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ به مشارکت بیش از پیش مردم نیازمند است و باید دراجرای موفق  این طرح علاوه بر تلاش در راستای گسترش فرهنگ خودداری از ریختن زباله در معابر و همچنین  پدیده زباله‌گردی  در شهر و بخصوص در سواحل  که چهره ناخوشایندی از بابلسر به نمایش می‌گذارد برخورد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا