آثار تاریخی

احتمال پارگی دیسک با ورزش سنگین

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:انجام حرکات و ورزش‌های سنگین در ساعات ابتدا و انتهای روز 300 درصد احتمال پارگی دیسک ستون فقرات را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، اسماعیل ابراهیمی، رئیس بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران که از 17 تا 19 اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیک برگزار می شود با اعلام این خبر گفت : از آنجا که در ابتدای روز فشار داخل دیسک بسیار بالا ست، بهتر است قبل از هر گونه فعالیت سنگین و ورزشهای کششی، با راه رفتن ساده و آهسته دویدن ، ظرف نیم ساعت فشار دیسک را پایین بیاوریم.

وی ادامه داد:سپس تمرین ها را شروع کنیم زیرا با یک کشش شدید ، فشار زیادی به غلاف دیسک وارد شده و شانس پارگی و فتق دیسک تا 300 درصد افرایش می یابد.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین در انتهای روز نیز که فرد دچار خستگی ناشی از کار روزانه است بهتر است از ورزشهای شدید اجتناب کند زیرا عضلات و بافت های خسته و غیر فعال توانایی کاهش فشارهای وارده بر ستون فقرات و دیسک را نداشته و منجر به آسیب های خطرناک در فرد می شود.

وی همچنین با اشاره به بحث بی حرکتی و ناهنجاریهای ایجاد شده در این زمینه گفت : نشستن طولانی مدت و قرار گرفتن در یک موقعیت ثابت و نامناسب ، منجر به ضعف عضلات و فشار روی مهره ها و اندام مختلف می‌شود که به دنبال آن ناتوانی و ناهنجاری در سیستم عضلانی – اسکلتی فرد ایجاد می شود.

ابراهیمی عنوان کرد: حرکت های تکرار شونده که بدون استراحت انجام می گیرند نیز باعث صدمه ، فشار ، درد و ایجاد اختلال حرکت در سیستم مفصلی ، همچنین عملکرد ناقص غدد و ارگان های داخلی از جمله سیستم قلب و عروق ، تنفس ، اعصاب و سیستم عضلانی _ اسکلتی می شود که در این حالت دستیابی به درمان مناسب در این گونه افراد بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: برای حفظ سلامتی بدن بهتر است که هیچ موقعیت و حرکتی در حالت های نشسته، خوابیده و ایستاده بیش از 17 دقیقه طول نکشد و در فواصل فعالیت های مختلف با تغییر حالت و استراحت دادن به اندام ها فشارهای وارده را کاهش دهیم.

بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن فیزیوتراپی ایران از 17 تا 19 اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا