گوناگون

ارتقای امنیت، اولویت اصلی دستگاه قضایی فارس است

81214295 5783623

به گزارش ایرنا ذبیح الله خداییان ، سه شنبه در دیدار با اعضای شورای قضایی استان فارس در شیراز بیان کرد: ظرف چند سال گذشته تاکنون با توجه به میزان وقوع جرائم در استان فارس، برنامه های متنوعی برای ارتقای امنیت در این استان اجرا شده است.

وی افزود: هم اینک امنیت موجود در استان فارس در وضعت مناسبی قرار دارد و تلاش های دستگاه قضایی در این استان مبتنی برای افزایش هر چه بیشتر ضریب امنیت درفارس است.

خداییان اظهارکرد: براین اساس برای پیشگیری از وقوع جرم و ترویج فرهنگ صلح و سازش درجامعه فعالیت داشتیم کردیم به گونه ای که سال گذشته شاهد افزایش چهار درصدی رفع جرایم از طریق صلح و سازش دراستان فارس بودیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان فارس در چند سال اخیر در بحث پیشگیری رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده اضافه کرد: دادگستری فارس در بحث پیشگیری از جرایم هم عملکرد قابل قبولی دارد به گونه ای که سال 92 میانگین رشد پرونده ها در استان فارس سه و دو دهم درصد بود که این رقم نسبت به میزان کشوری بیانگر پنج درصد کاهش است.

رییس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دادگستری درسال گذشته مکانیزه شد و امسال هم برای ارائه خدمات بیشتر وبهتر به مردم تعدادی دفاتر پیشخوان قضایی در این استان راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: بحث نظارت در دادگستری فارس مورد توجه است و هم اینک یکهزار نفر بازرس افتخاری با این دادگستری همکاری می کنند.

خداییان با بیان این که آموزش ضمن خدمت قضات و کارکنان در دستور کار دستگاه قضا در استان فارس است .

این مقام قضایی افزود: به سبب انجام خدمات مناسب در استان فارس ، دادگستری این استان در سال 92 از رتبه 23 در کشور به رتبه سوم ارتقا یافت.

خداییان افزود: همچنین سال گذشته در بخش مبارزه با زمین خواری نیزچهارهزار و 300 هکتار از اراضی ملی از سوی ادگستری فارس رفع تصرف شد.ک/2

7382 /679

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا