گوناگون

از چای داغ با طعم تلخ دلال بازی تا جولان زمین خواران در پارک ملی لار

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، خبرنگار 20:30 در سوژه اول خود از بلاتکلیفی متقاضیان مسکن مهر پرند گفت و پای حرف کسانی نشست که به هر آب و آتشی زدند تا سقفی بالای سر خود داشته باشند.

عدم تحول خانه های ساخته شده به متقاضیان ، درخواست مجدد پول برای تحویل خانه‌ها و واگذارکردن این مساکن به شخص دیگر توسط پیمانکار از جمله مشکلاتی است که این افراد را از رسیدن به سقفی برای زندگی باز داشته است.

کسانی هم که به خانه‌های خود رسیدند مشکلاتی دارند که عدم وجود تلفن ثابت ،‌ بیمارستان و درمانگاه از جمله آنهاست.

ذره بین 20:30 در سوژه بعدی خود پای دلالان چای را به میان کشید. به گفته شیخ زاده یک وارد کننده چای ، قیمت یک کیلو چای درجه یک عمده از 13 الی 16 هزار تومان است اما قیمت همان چای بسته بندی شده در مراکز فروش 28 الی 30 هزار تومان است.

نکته قابل توجه افزایش قیمت چای بعد از 5 ماه  از پیگیری‌های 20:30 است. بازرسی‌های میدانی افزایش 10درصدی قیمت این نوشیدنی مورد علاقه ایرانیان  را نشان می‌دهد.

به گفته حسنی رئیس اتحادیه بنکداران بر اساس مصوبه ریاست جمهوری تا تاریخ 31/3 قبل از شروع ماه رمضان هیچ نوع افزایش قیمت درهیچ کالایی نباید صورت گیرد اما در این محصول شاهد افزایش قیمت از طریق 13/3 هستیم که این افزایش غیر منطقی است چرا که این تولید کنندگان به حد کافی سود خود را می‌برند و تلاشهای ما نشان داد که سودجویان به دنبال سود خود هستند.

البته گرانفروشی چای صدای مجلسی‌ها را نیز درآورده است.

رجایی رییس کمیسیون جهاد گفت: برای حل این مسئله و صورت دادن کنترلهای لازم ، در مجلس تحقیق و تفحص در خصوص چای اتفاق افتاده است و درحال حاضر این موضوع به صورت جدی درحال انجام است.

ساخت وسازهای غیر مجاز در پارک ملی لارآخرین سوژه ذره بین این هفته را به خوداختصاص داد. پارکی به وسعت 28 هزار هکتار در پنج کیلومتری سد لار در پای قله دماوند که طبیعت بکر آن با دیوار چینی‌ها ، فنس کشی‌ها و نهایتاً ساخت وسازهای غیر مجاز درحال از بین رفتن است البته ناگفته نماند این درحالی است که هر گونه ساخت و ساز در پارکهای ملی ممنوع است.

شایان ذکر است 200 هکتار از این پارک ملک شخصی است با کاربری کشاورزی و نه ساخت وساز .

به گفته میرزا کریمی سرپرست پارک ملی لار طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، هر گونه ساخت و ساز در بستر رودخانه‌های کرج ، جاجرود و حریم دریاچه‌ها، سد لار و لتیان ولو با داشتن طرح هادی یا هر نوع مجوز دیگرممنوع است.
مومنی یک فعال محیط زیست درخصوص این ساخت وسازها  گفت: احتمالاً این افراد زمین خوارانی هستند که به دامنه جنوبی دماوند دست برده‌اند .

میرزا کریمی در ادامه از پیگیریهایشان دراین خصوص گفت وافزود: متاسفانه این مسئله دو سال طول کشیده است و هنوز کار اجرایی در خصوص جمع آوری و برخورد با این ساخت وسازها انجام نشده است.

در ادامه ذره بین سخنان لاریجانی رئیس مجلس در خصوص برخورد جدی با زمین خواران مورد توجه خبرنگار باشگاه خبرنگاران قرار گرفت.
لاریجانی در این خصوص گفت: مناطق جنگلی ما بسیار محدود است و حدود 100 هزار هکتار از جنگل های ما درسال درحال از بین رفتن است.

وی از قوه قضاییه خواست تا در استانهایی که این کار صورت می گیرد برخورد شدید شود و مانع این کار شوند چرا که طبق قانون این اماکن باید تخریب شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا