گوناگون

استانداران نسبت به تشکیل ستاد بیمه روستایی اقدام کنند

81237346 5822927

به گزارش خبرنگار ایرنا،سید حمید کلانتری روز دوشنبه درجلسه بررسی راهکارهای اجرایی اقتصادی کردن فعالیت ها و توسعه همه جانبه در روستا ها اظهار کرد: طرح بیمه روستاییان شامل تمامی روستاییان سراسر کشور شده وفارغ از هر نوع شغلی که دارند می توانند بیمه اجتماعی شوند و از مزایای آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به ارسال نامه ای برای استانداران و تاکید بر ایجاد ستادهای بیمه روستاییان گفت: استاندار تهران نسبت به تاسیس این مرکز و تحت پوشش قراردادن روستاییان در سطح استان تهران پیگیری لازم را انجام دهند.

کلانتری اظهار کرد: انتظار از روستاییان سراسرکشور و استان تهران آن است که خود برای بهره مندی هرچه بیشتر از مزایای بیمه پیشقدم شده و با پرداخت یک سوم سهم خود از مزایای پرداخت دو سوم سهم دولت بهره مند شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: روستاییان استان تهران در زمینه برخورداری از مزایای بیمه روستایی پیشرو شده و الگوی کشور شوند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با اشاره به برخوداری 18 هزار نفر از روستاییان از بیمه روستایی گفت: این میزان باید افزایش یابد چرا که هرچه روستاییان بیشتری از مزایای بیمه بهره مند شوند مشکلات خود آنان کمتر خواهد شد و آینده خوبی خواهند داشت.

کلانتری بهره وری در حوزه آب و کشاورزی را نیاز ضروری امروز عنوان کرد و افزود: شایسته نیست در استان تهران همچنان شاهد کشاورزی سنتی باشیم.

وی خواستار به حداکثر رساندن بهره وری آب و کشاورزی شد و بیان کرد: آبیاری سنتی و کشاورزی سنتی باید اصلاح شده و تکنولوژی نوین جایگزین شود.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایراظهار کرد: آموزش فنی و حرفه ای می توان به کمک روستاها آمده و با محور قراردادن اقتصاد روستایی جوانان شهری را به روستا ها جذب کند.

کلانتری خواستار توانمند و تخصصی شدن مدیریت روستا ها شد گفت: مزیت های روستاها باید مورد توجه قرار گرفته و مطالعات جامع در زمینه مزیت هر روستا انجام شود.

وی مزیت روستاهای استان تهران را نزدیکی آنان به بازار ها دانست و بیان کرد: این نزدیکی می تواند درآمد ها در روستاها را بهبود داده و موجب رشد روستاها شود.

جلسه بررسی راهکارهای اجرایی اقتصادی نمودن فعالیت ها و توسعه همه جانبه در روستا ها با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، استاندار تهران، مدیران دستگاه های اجرایی استان تهران و فرمانداران استان در محل استانداری تهران و با حضور فرماندار تهران روزجاری برگزارشد.

تهرام564/9977

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا