گوناگون

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان: صنعت برق ایران در خاورمیانه سرآمد است

81176024 5716255

به گزارش ایرنا،رسول موسی رضایی عصر شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی دو سالانه صنعت برق ایران در محل دایمی نمایشگاه بین المللی اصفهان اظهار کرد: در بخش توزیع برق و در تولید شبکه های فشار متوسط به طور 100 درصد به خود کفایی رسیده ایم.

وی گفت: در حال حاضر ایران یکی از صادر کنندگان عمده کابل فشار متوسط در حوزه خلیج فارس و آسیای میانه به شمار می رود.

وی همچنین از دستیابی به خودکفایی در بخش تجهیزات فوق توزیع در کشور خبر داد و گفت: در 15 سال اخیر ساخت دکل های فشار قوی و فوق توزیع با کیفیت بالا و رعایت تمام استانداردهای جهانی در داخل کشور تولید می شود.

موسی رضایی استفاده از نرم افزارهای به روز دنیا برای طراحی خطوط در سطوح عالی را از دیگر موفقیت های صنعت برق در سالیان اخیر برشمرد.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد دانش فنی ساخت قطعات در کشور وجود دارد، اظهار کرد: اما ساخت این تجهیزات صرفه اقتصادی نداشته و ما بیشتر در این موارد وارد کننده هستیم.

مدیر عامل برق منطقه ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر 90 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق و ملزومات آن توسط متخصصین داخلی تولید می شود.

وی تصریح کرد: در 10 درصد باقی مانده دانش فنی آن در کشور وجود دارد اما تولید این قطعات صرفه اقتصادی ندارد.

هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت برق ایران که بزرگترین نمایشگاه دو سالانه صنعت برق کشور محسوب می شود عصر امروز به طور رسمی با حضور مسوولین استانی اصفهان گشایش یافت.

120 شرکت از استان های مختلف کشور و نمایندگانی از کشورهای ژاپن، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و هند نیز در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

این نمایشگاه از سوم تا شش خرداد هر روز از ساعت 16 الی 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

پ/ 7135/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا