گوناگون

استاندار:محورمهم توسعه و سرمایه گذاری هرمزگان ، فولاد است

81149383 5669372

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈجاسم جادریˈ روزشنبه درنخستین نشست اتحادیه بین المللی تجار وبازرگانان جهان اسلام در جزیره کیش با اشاره به زیرساختهای سرمایه گذاری و صنایع موجود در استان، اظهار داشت: همجواری استان با منطقه اقتصادی پارس جنوبی و نزدیکی پالایشگاه های استان به مناطق اقتصادی موجود و خط لوله گاز، استان هرمزگان را مستعدترین نقطه جهت احداث مجتمع های پتروشیمی و صنایع پایین دستی کرده است.

وی افزود: استان هرمزگان با دارا بون هشت فرودگاه که چهار فرودگاه آن بین المللی هستند و یک هزار کیلومتر سواحل خلیج فارس و دریای عمان ، اتوبان تهران – بندرعباس با تردد روزانه 10هزار کامیون تریلر ، راه آهن بندرشهیدرجایی و بیش از 20 گمرک تجاری و صیادی و خطوط کشتیرانی ارتباط استان را با داخل و خارج برقرار ساخته است.

جادری با اشاره به وجود پایشگاه های نفت در بندرعباس تصریح کرد: هم اکنون 25 هزار کارگر در منطقه ویژه، صنایع آلومینیوم، فولاد و پالایشگاه شاغل هستند که بنزین مصرفی چهار استان جنوبی کشور با استاندارد جهانی در این پالایشگاه تولید می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در جهت اجرای سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد امنیت، با حذف قوانین دست و پا گیر و تسهیل قوانین، استان هرمزگان و ایران اسلامی امروز امن ترین مکان برای سرمایه گذاری می باشد و امروز ایران اسلامی از با ثبات ترین کشورهای دنیا است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص سابقه تجارت در هرمزگان، بیان داشت: تجار هرمزگان از دیرباز و صدها سال پیش کالاهای ایرانی را به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای مسلمان حوزه اقیانوس هند حمل می کرده اند و متاع ساخته شده آنان را به ایران انتقال می داده اند.

وی در پایان سخنرانی خود گفت: آروزی توفیق امت مسلمان و تحکیم پیوند برادری و دوستی و حفظ وحدت جهان اسلام و اتحاد کشورهای اسلامی را دارم.

نخستین نشست اتحادیه بین المللی تجار و بازرگانان جهان اسلام شنبه در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز شده و تا یکشنبه ادامه دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از دیگر سخنرانان این همایش بوده اند.

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشورمان درعرصه بین المللی و فراهم شدن زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی و تحقق عینی تقریب مذاهب اسلامی از مهم ترین اهداف این نشست دو روزه است.ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا