گوناگون

استاندار آذربایجان غربی: اشتغالزایی گامی مهم در کاهش ناهنجاری ها در جامعه است

81229205 5809108

قربانعلی سعادت روز دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان غربی که در دادگستری کل استان ترتیب یافت افزود: بیکاری عامل بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی به ویژه بروز جرم در جامعه است که باید در راستای رفع این معضل همگان دست به کار شوند.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال در یک جامعه برای کاهش بیکاران نیز نیازمند سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های لازم است که در این خصوص نیز باید توجه ویژه ای برای جذب سرمایه در استان صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در کنار فعالیت ها برای جذب سرمایه گذاری، باید امنیت سرمایه گذاری در ابعاد مختلف نیز ایجاد شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین بر کاهش بروکراسی اداری در استان تاکید کرد و ادامه داد: این امر نیز می تواند در افزایش جذب سرمایه گذاری به استان تاثیرگذار باشد.

سعادت گفت: در تمامی این بخش ها، اقدامات و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و بهبود فضای کسب و کار، ایجاد پنجره واحد برای سرمایه گذاری و رفع مشکلات سرمایه گذاران و صنعتگران از جمله این برنامه هاست.

توکل حیدری رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم، موضوعی علمی است که باید برای تحقق آن، از مطالعات اساتید دانشگاه و حوزه های علمیه بهره برد.

در این جلسه، اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان غربی در بخش های مقابله با روزه خواری و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص و بررسی راهکارهای مقابله با بد حجابی و نرخ رشد جرایم در استان، تبادل نظر کردند.

آذربایجان غربی از استانهایی است که با مشکل بیکاری مواجه بوده و طبق آمار ارائه شده از سوی استاندار آذربایجان غربی، حدود 117 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بیکار هستند.

8137/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا