گوناگون

منطقه ری نیازمند توجه بیشتر زیست محیطی است

81229200 5809103

ˈزهره طبیب زادهˈروز دوشنبه پس از بازدید از بخش قلعه نو شهرستان ری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مشکل کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی و همچنین سریز شدن آب های آلوده پایتخت به زمین های منطقه ری را از جمله معضلات اساسی شهرری عنوان کرد.

وی با اشاره به کاشت برنج با آب های آلوده و فاضلاب در زمین های کشاورزی بخش قلعه نو، از سازمان امور آب و فاضلاب استان تهران در خواست کرد: هرچه سریعتر تکلیف تصفیه خانه جنوب تهران را مشخص و به وضعیت نابهنجار آبیاری محصولات کشاورزی با آب های آلوده در منطقه ری پایان داده شود.

طبیب زاده همچنین حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده محیط زیست را از جمله وظایف اساسی سازمان محیط زیست برشمرد و گفت: وجود صنایع آلاینده از جمله چربی و استخوان سوزی در قلعه نو یک معضل زیست محیطی و بهداشی و فاجعه است و مشخص نیست به چه علتی از دید محیط زیست پنهان مانده است.

وی با اشاره به جوشاندن استخوان های مازاد قصابی های سطح شهر تهران در پاتیل های بسیار غیر بهداشتی در برخی از مناطق جنوب ری گفت : این کار در شرایط کاملا غیر بهداشتی و آلوده انجام و حتی در کمال تاسف گفته می شود از این چربی ها بعنوان خوراک روغنی در اغذیه فروشی ها نیز استفاده می شود.

وی در ادامه، تامین بخش اعظمی از محصولات صیفی و سبزی جات شهر تهران را از جمله مزیت های منطقه ری عنوان کرد و افزود: حدود 3 هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی تحت کشت در این منطقه قرار دارد که متاسفانه 500 هکتار از این زمین ها با آب های آلوده آبیاری می شود.

طبیب زاده در عین حال افزود: خوشبختانه با زحمات اخیر جهاد کشاورزی منطقه جلوی ورود آب فاضلاب گرفته شده و این میزان به 80 هکتار کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: البته همین 80 هکتار زمین کشاورزی در قلعه نو که با آب های آلوده آبیاری می شود نیز از نظر ما قابل قبول نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه، کمبود راه های روستایی در قلعه نو امکان دسترسی کشاورزان و روستائیان را به مرکز شهرستان ری کمتر کرده است افزود: اگر بیماری نیاز به درمان اورژانس داشته باشد یک واحد خدماتی در این مناطق مستفر نیست و متاسفانه در خانه های بهداشت روستایی نیز تنها از بهورزان استفاده می شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه، بی توجهی سازمان حفاظت از محیط زیست به منطقه ری نگران کننده است، افزود: بعنوان نماینده مردم وظیفه داریم به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد: به طور حتم معضلات بخش جنوب شهرستان ری را از سازمان محیط زیست و همچنین امور آب استان تهران پیگیری خواهم کرد.

در این بازدید میدانی که با همراهی، فاطمه آلیا دیگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری و همچنین بخشدار قلعه نو همراه بود، از مناطقه مختلف بخش قلعه نو از جمله روستای ده خیر، نظر آباد، عشق آباد، چالطرخان، طالب آباد و همچنین زندان زنان شهرستان ری بازید بعمل آمد.

اعضاء مجمع نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی روز/دوشنبه/در قالب گروه های دو نفره به بخش های مرکزی، قلعه نو، خاوران، کهریزک و فشافویه اعزام تا با برخی از مشکلات مردمی و نیازهای منطقه از نزدیک آشنا شوند.

703/564

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا